2013-09-12
11:48:38

Ridprofilen i tisdagskväll
Vi red mest runt självständigt och gjorde dem grjerjna som man behövde hjälp med och då fick man hjälp med det!
Så jag behöver träna på att hon inte får gå bakom lodlinjen, och det är så att jag inte riktigt känner när hon gör det så jag behövde få henne lite upp ur det för jag har fått genksa mycket avdrag på dressyren pga det. sedan var det även galoppfattningarna, att hon ska vara kvar i formen i fattningen och jag gör lixom allt, men hon orkar inte riktigt sätta under sig, så då böjer hon in huvet, och under fattningen kastar upp det. Så jag fick höja handen lite innan fattningen så att hon heldre gick liiite ur form, och så fattade jag och det bliv mycket bättre. Ena varvet var mycket bättre än det andra! så det gick bra!!! Så jag fortsatte i galoppen och verkligen fick tillbaka och fick henne fram i en luftigare galopp när jag ville och det var gaaalet jobbigt för både mig och Solei.. Haha båda höll ju på att dö där. för hon blev tung, hon orkade inte sätta under sig ordentligt och flöt ut och så, men efter ganska mycket slit blev det oxå mycket bättree!
Men jag är nöjd och Solei var helt slut, det rann lixom svett av henne och ela hon var pisseblöööt.. Det är bra, allt fett försvinner och omvandlas till muskler ;) haha!
Men som vanligt finns det mycket mera att jobba på i alla gångarter, så det är bara att jobba på! :))
 
Denna forman är ju egentligen inget fel på, för det är stöd i munnen och så. Men hon går lite bakom lod och det gillar inte dressyrdomarnaaaaaa ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: