2013-05-12
11:17:12

Resultat från Svenljunga
Jag var galet trött igår och somnade kl 8 och efter det har jag sovit som en sten!

Trotts en sprängande huvudvärk och kassaste underlaget så gick det riktigt bra!
Dom har en stoor gräsbana där man kunde rida fram vilket jag gjorde red bara fram där för jag ville inte in i deras tunga Paddock och trött ut henne. Men var ju tvungen när jag skulle hoppa fram. Men jag tog bara ett språng på varje innan jag gick in på banan. Efter som att jag vista att det var suuper tungt på båda kortsidorna oxå så ville jag ändå att hon skulle orka hoppa upp ur groparna.

Men väl innen på banan. Hinder 11 hoppade hon skiiit långsamt över så fick smacka igång henne ordentligt till andra och efetr det flöt det på riktigt bra tycker jag faktiskt. Även om hon inte riktigt hade samma energi som i Ulricehamn så hoppade hon ändå bra, Det var varmt och tungt så jag tycker att Solei skötte det utmärkt. Nollade Grunden och jag blev kanon glad såklart och Solei med för hon orkade till och med bocka lite när hon kom imål! Haha
Då blev det jo omhoppning för mig, Och även mitt total grymma lag som jag var reserv till denna gången. (Även anda gråbolaget gick till omhoppning men slutade där på 14 fel men en 4 plats av 11 lag, 3placerade så det var ju kanon!! ) Men jag gick till omhoppning och jag ville vinna såklart men Solei är ju inte jätte snabb.. Men jag red på så fort och snävt jag kunde. På tvåan klantade jag mig dock och tänkte att jag kunde få in ett språng till, men det gick inte fast de gick ändå. Solei kom skitnära, stannade och hoppade ändå och klarade det! Så sjuukt duktig ponny. Så "rejsade" runt resten(rejsa för mig och solei är ökad galopp så ta det lugnt HAHA). Och gick in och la mig etta. Men åkte sedan ner till en 3 plats som jag är sjuukt stolt och glad över. Vi var lixom ändå bara en sek från 1:an så det var ju braaa! Hehe

Mitt grymma lag kom 1:A OMG så grymma! :D Så till och med jag som reserv fick en Blågul rosett, för reserverna får tydligen oxå vilket jag tyckte var kul! :D
Nästa gång är det final och båda gråbolagen ligger bra till. Och denna gången är jag med i laget :)
 
Väldens absolut bästa skrutta, ILOVEYOU!!


 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: