2013-03-14
21:37:40

Stigbyglar
Jag rider nästan aldrig med sigbyglar längre då jag tycker att jag kommer ner så mycket bättre i sadeln och jag håller om mycket bättre. Jag har börjat tycka att det är jobbigt och obehagligt att rida med stigbyglar för att jag knappt gör det längre.. Så nu som jag tränat på att rida utan stigbyglar så får jag träna på att rida med stigbyglar.. HAHA

Skulle rida lätt idag med stigbyglar, höll på att avlida lite faktiskt. Det var inte kul! Nej men nu får jag börjar rida lite med stigbyglar igen. 
Det är jätte bra att rida utan stigbylar efter som att man kommer ner mycket bättre, Får förhoppningsvis bättre sits, Jag tycler själv att jag fått lite bättre sits i alla fall dock måste jag få bättre magmuskler för jag orkar inte riktigt sitta emot. Typ som när jag red Epos i Tisdags, När han drog i bettet så åkte jag fram.
Sen blir ju balansen lite bättre tycker ju jag då. Efter som att Solei inte alltid är så snäll när man rider ut. HAHA så de gäller att ha balans. Och den blir bättre och bättre ;)


På ett sätt älskar jag att rida med Stigbyglar, MEN att rida utan är annu bättre!! Så otroligt underbart. För typ ett halvårsedan så fick jag lite halv panik när någon sa att jag skulle släppa stigbyglarna, Nu så väljer jag själv att rida utan!! ;)


MED - UTAN
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: