2013-03-10
22:07:14

Detta visste ni inte!
 
Innan jag provred Solei så provred jag en annan ponny.
En Grå skimmel skäck. Som hette Nicko, kommer inte riktigt ihåg hur gammal han var men trooor han va 11(?).
Han hade gått LA-MSV hoppning och dom ville låna ut hnm å foder eller sälja hnm. 
Det var en riktigt speciellt ponny som inte litade på folk då han inte blivit så bra omhändetagen innan han kom till Sverige och denna familjen. Så han såg väldigt sur och faktiskt farlig ut. Men dom sa att han inte gjorde något bara visade och så var det. Men det tog inte långstund innan han stog och slickade i min hand med öronen framåt. Hehe
Tyckte jätte mycket om hnm faktiskt. MEN. Han hade lätt Autros i frambenen som dom iof aldrig kännt av innan han hade fått en kotledsinflamation och dom hittade de då.. Men i alla fall så om dom skulle låna ut hnm ville dom inte att han skulle vara tävlings ponny. Kanske bara tävla någon gång ibalnd Ld-Lc och någon enstaka LB. 
Och så klart, det förstår jag oxå. Det är klart att dom inte hade velat ha hem en skadad ponny bara för att jag tävlat endel. Helt förståligt men lite tråkigt för mig så jag fick ju leta vidare och hittade då Solei!

Solei åkte vi och provred nästan precis när mamma opererat foten och därför var Linda sååå himla snäll och ställde upp och körde. 
Den provridningen var väll inte mycket att ha.. HAHA! Men jag blev kär i Solei direkt.
Så hon kom ju då hem till mig. Och efter några veckor så ringer dom med Nicko och säger att dom gjort någon undersökning på hnm och att dom fått svar från något annat land att Autrosen knappt finns kvar så dom ville att jag skulle ha hnm ändå och kunna tävla och så. 
Jag hade gäärna haft 2 hästar. Men tyvärr har vi inte möjligheten att ha det. Så jag hoppas att dom har hittat någon annan som vill ha hnm. :))

Super fin var han verkilgen(Har tyvärr inga bilder)! Och som sagt hade vi haft möjligheten till att ha flera hästar så hade jag så gärna velat ha hnm oxå! Det hade vart så kul.. Men men jag är super glad att jag har Solei här nu. Hon är en underbar ponny!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: