2013-03-30
22:13:00

Det går så fort...
Testade att rida på lågnosgrimma idag för jag ville testa något annat då jag bara ridit på vanlig innan. 
Började i alla fall passet så sjukt bra. Hon gick kanon fint och var bara helt Amazing. Gick in i PD'n och travade igång lite innan jag skulle trava upp för en av backarna där vi backtränar med hästarna.
När jag väl var där uppe bröt jag av till skritt. Så skulle jag svänga runt ett träd, och när jag gjorde det så började hon smårava lite och då hörde jag ljudet som blir när hästarna halkar med broddar och hennes ben bara försvan under oss.. Eller jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände om jag ska vara ärlig, bara att vi gick omkull. Allt gick så fort och plötsligt låg jag och hästen på marken och mitt ena ben under Solei..

Hon reste sig upp relativt fort, och till en början kände jag inte smärtan i mitt knä.. När jag väl ställt mig upp och kollat igenom henne så att hon inte hade några sår eller var halt så började mitt knä bulta av smärta... Stod stilla ett tag och bara väntade på att det skulle gå över. Dock gjorde det inte det. Men i alla fall så gick jag och kollade va det var hon halkade på.. Men hittade liksom inget som hon skulle kunnat halka på?.. Men i vilket fall var det väldigt läskigt och jag är lixom lite chockad för det gick verkligen på ett ögonblick... Hann lixom inte uppfatta något innan jag låg på marken..

Solei var pigg och glad och fattade nog inte riktgt vad som hänt så jag hoppade upp igen så skrittade jag på långa tyglar tillbaks hem. 
Kollade henne lite extra i stallet men hittade inget sår eller någonting så det var ju skönt att hon klarade sig bra och även jag, täck va mycket värre det kunde blivit, jag är gld över ett stort svullet, blått knä och en blå armbåge..! :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: