2013-02-26
21:05:00

Ridprofil passet
Fick rida Epos. Shit va jobbigt det var.. Haha höll på att avlida ett tag men det var bara att kämpa på och rida vidare. Jag måste verkligen springa och träna mera, Orkar ju ingenting lixom.. HAHA

Men i alla fall så fick jag verkilgen rida heeela tiden, slappnade jag av lite så sköt han ut bogen eller rumpan osvosv... Red mycket volter och innanför spåret för att verkligen få häsarna att lyssna på oss, få dom helt raka på raka spår.
Epos var... Ja, Inte jobbig men han ville inte riktigt göra det jag ville göra. Men antingen var det väll för att han tyckte det var jobbigt och att jag inte riktigt var på från början och viste hur jag skulle göra. Men efter ett tag så hajade jag hur jag skulle göra när han inte gjorde som jag ville.. Och då blev det jätte bra!
I galoppen så krånglade de lite först han bytte galopp och hade sig på långsidan och på volterna så sköt han ut bogen men när jag längde tygeln och fick hnm framåt och nedåt och på med ytterskänkeln så blev han jätte fin och man kände hur ryggen höjdes upp.


Yes, fick verkligen jobba för att få resultat och det är ju det som jag tycker är roligt. Vill inte rida en häst som gör allt som man ber om. Men ändå inte som stretar emot allt. Så det kändes jätte bra när det blev bra och jag och Epos jobbade på tillsammans! :))


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: