2013-04-21
20:33:55

Ulricehamn, Gota Cupen omg 1 - 21/4-13
Ja, som sagt så hoppade jag bara LagKlassen. 
Hon var väldigt pigg och väldigt uppmärksam för hjäplerna osså. Kändes verkligen kanon bra på framridningen och jag red inte fram speciellt mycket på framridningen utan dom hade en väldigt bra grusväg där man kunde trava lite och så, så jag kände att hon blir ju lite slapp när det är mycket folk på framridningen och paddockarna var rätt tunga oxå. Men det kändes bra och hon lyssna kanon för skänklarna!
Galopperade lite på framridningen när det inte var så många där och det kände oxå bra så jag gick in på fram hoppningen och hoppade 2 språng på räcket och ett på oxern och hon var pigg och glad och galopperade på friskt även om det var ljupt och tungt underlag där. 
Gick in på banan och Solei var fortfarande riktigt framåt. Och hoppade 1:an kanon kom lite stort men ändå perfekt på 2 som var en ganska maxad oxer från utgången. Kändes så lätt nät hon reagerade så bra för skänkeln hon sväävade lixom bara över. Hoppade 3:an bra och sedan kom 4:an som var ett hinder som många hästar stannat på i förklassen. OCH JAG VET ATT SOLEI INTE ÄR TITTIG.... Men jag hade det i bakhuvudet ändå.... Så att jag håll ihop henne för att jag verkligen ville över... Vilket var sjukt dumt då vi kom nära och rev det hindret! 
Hoppade resten av banan jätte bra och jag var percis efter rundan riktigt besviken på mig själv att jag gjorde så. Men efter ett tag och lite prat med PeterPan så blev jag gladare och tänkte om, Jag var egentligen sjuuukt nöjd med rundan efter som att hon var så framåt och hoppade så himlans bra!! ♥
Tyvärr rev en till i laget och vi gick inte vidare till omhoppning men vi har haft riktigt kul och det har vart fint väder. Vårt lag kom i alla fall 5:a av 11 lag så att det var ju bra ändå. Fast ännu bättre var ju att andra Gråbo laget vann! ! :D kanoeeeen!
 
 











Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: