2013-04-10
21:32:28

Gårdagens Ridprofil
Fick ju som sagt Olle. Gick in och kollade på hemsidan, för jag ville se hur hög han va.. OCh det står att han är 160... Haha det kändes verkligen inte så, han kändes mycket mindre. Bara bred typ.. Haha

Men i alla fall så red vi fram rätt självständigt och Olle blev super fin och låg i formen efter att tag, när han verkligen kom igång och jag hittade knapparna. Typ driva ytter, ytter, och ytter! Efter det red vi lite bommar på långsidorna och det gick med bra. Blev lite mitt i steget vissa gånger men för det mesta gick det bra! ;)

Seeedan så satte dom upp lite småhinder som vi hoppade på rakt spår på långsidan för att verkligen få hästen rak. Och det gick oxå bra. Fick något långt och något förnära språng på oxern men jag och dessa älskade oxrar. Och då blir det ju ännu lite värre på en ny häst jag inte suttit på innan. Visseligen var oxern bara 70, hade det vart med Solei hade det inte vart någon fara alls, men ny häst och min oxer rädsla.. Hahah :( (Den måste dock bort.... Måste hoppa mycket stora oxrar! Japp.. Eller lång i alla fall!) Fick ett riktigt bra språng och det kändes kanon. Så jag är nöjd med passet och det kändes för en gångs skull bra. Jag som ser allt det dåliga och bara vill få det så jag kan göra det bättre, vände lite igår och såg det bra i stället. Kunde inte annat än att le när jag satt på Olle, så söt var han! ♥ HaHa


 

Kommentar:

Visst är han bäst! :)

Svar: Ja han var super rolig att rida!! :DVilket jag iof inte trodde från början efter som att han ser lite tråkig ut efter som att han ändå är såpass grov, men jag ändrade uppfattning helt kan jag säga! Gooos e han <3
Jennifer Ekberg

2013-04-12 @ 22:37:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: