2012-09-26
17:58:14

Dressyr ponnyn :D
 
Haha ja, idag vände de totalt. Jag hade inga sporrar och inget spö, Ville helldre ha henne lite segare än för pigg och de gick enligt planen. Hon var helt lagom, lite mot de sega.
Skrittade läänge och gjorde mycket volter bytte varv, red slalom mellan lite hinder som stod uppe osv. Hon blev mjuk och fin till och med bättre i vänstervarvet än i höger (WOOOW) Sedan började jag trava men jag började inte med att rida lätt utan jag satt ner från början vilket jag tror jag kommer fortsätta med när jag rider dressyr för nu fick jag henne i de tempot och med de stegat jag ville. När jag rider lätt så har jag en tendens till att jag vill trycka på henne lite (och de får jag bara gö när jag hoppar) Så jag satt alltså ner från början och Gudars skymning vilken ponny jag fick under mig. Jobbade mycket med ställningen där med! När hon kändes så fick och lugn så fattade jag galopp och i högen va hon helt Amazing, och i vänster så va hon hög med huvet och kickade lite, men satt ner och satt kvar och jobbade på med ytter skänkeln och ledde lite med inner handen och tillslut så kom hon ner jätte bra så då nöjde jag mig med den galoppen. 

Travade sedan lite utan att hon rusade iväg och hon va kanon fin.
Sen när jag travade av så fick hon en väldigt låg och fin form utan att rusa iväg.

Böhövde detta passet kan jag ju säga! Så nu blir de 2 dagar att rida ut och sen taggar vi för tävling på Lördag :D



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: