2012-02-01
22:20:11

Då ska jag försöka förklara min KAOS träning
Först skulle vi rida innan för på 3kvarts linjen och öka traven, Ta tillbaks och öka igen och på andra långsidan så skulle vi göra skänkelvikning in till medellinjen sedan rakrikta några steg och sedan skänkelvikning ut på spåret igen
Ökade traven gick GALANT hon sträckte ut och jag var den enda som gjorde "Godkännt" Första gången. Men dom andra gångerna tryckte på på mera och pressade gränserna. Och jag kan säga att den längda traven är inte att leka med! MÅste filma de någon dag! De är sjukt hur långt steg hon tar och bara sträcker ut och tar i ändå nerefrån i bakbenen!
Skänkelvikningen gick inte alls lika bra, Hon stegrade gjorde luftsprång och var sjukt jobbig... Hon stegrar inte lågt och ibland blir de faktiskt läskigt, Och jag är inte personen som blir rädd när hon gör så, Men när hon stegrar så högt så vill inte jag vara med om att hon går över!!!


Sedan gick vi över till Galopp och då gjorde vi samma ökningar på 3kvartslinjen, och de gjorde hon okej. Men när vi kom till nästa långsida så la vi volter runt alla 3 hinder som stod där, och de gick sådär hon lutade väldigt mycket innåt och när jag försöke rätta till de så blev hon tjurig och började studsa och hålla på...


Sedan gick vi över till studsen (som är på vänstra sidan av min paitskill!)
Börjde med stigbyglar och sedan så gjorde vi utan! De gick bättre utan men de skavde lite på insidan av låren, men men de fick vi stå ut med :P
Hajen hoppade de bra, Vilket gör mig lika glad varje gång då hon för para ett par månader sedan vägrade att ens så i närheten av de!!

Efter de gick vi över till andra långsidan Där de var ett räcke en oxer i mitten och ett räcke ut, Där skulle vi få in 5 galoppsprång vilket blev lite fel avstånd första gången så de blev lite snett, men kom igen och då gjorde hon de kanon!
Hoppade de några gånger på lite lägre och Hajen gjode de bra och jag kände att jag fick ihop henne bra!
Dom andra hade lite problem med att få plats med 5 men dom har större ponnysar! Men Sandra sa: Jennifer har den svåraste hästen och gör de bäst :'')) Man blir så glad när man får höra sånt! För som hajen var när jag började rida henne och som hon är nu, De är lixom inte samma häst så när Sandra sa så så tänkte jag (Vilken ponny jag sitter på, Va lätt lärd hon är!)
När vi höjde upp hindrerna och skulle hoppa lite högre och ha 4 språng så blev allt kaputt.. Hoppade de 2 gånger och de var Okey, Men så skulle jag komma en gång till och sträcka ut henns galopp istället för att trycka på så mycket till oxern... Men då blev de helt fel och blev då en Krash....

I de läget när hon stannar så hela tiden (Dom stoppen som är med på filmen är inte ens 1/4 del av stoppen hon gjorde) Så känns de så meningslöst.. Och man känner sig så dålig! Och jag har varit med om nästan precis detta innan, men då kracha vi kanske 3 gånger... Men saken är att Hajen stänger av när hon gör de.. Hon får ju ont och de fattar jag oxå, och då vill hon inte hoppa mera! Men när hon väl kommit över så vill hon bara hoppa mer!
Men tiden innan hon kommer över hindret är INTE kul.. Jesus va vi fick hålla på..
Men men man får ha de tålamodet, och de tänker jag ha, Ponnyn är värld mer än guld! Och hon kan och vill, men dessa perioder är bar att stryka ett sträck över och bara vänta ut henne!! 
(Hoppas de finns NÅGON där ute som kommer fastna för henne lika mycket som jag har gjort, och inte bry sig om hennes dagar hon har utan bara skiter i de och myser och gosar och så... NÄR hon ska säljas....)





Hoppas ni orkar läsa!! Haha

FiLM KOMMER!!!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: