2012-12-21
01:01:00

Året 2012
Januari
Jag bytte klubb till gråbo, världens bästa mini klubb! Jag satte upp nya och högre mål med Hajen, och jag ville verkligen kämpa för att hon skulle kunna gå LA. Hoppa Varbergshoppet Osv. Jag ville verkigen lyckas och få resultat! Vi tränade på men massa bra träningar men även en katastrof som fick vårat självförtroende ett gå i botten. Försökte rida på mycket som möjligt även om de var is över allt!


Februari
Var ett år sedan jag och Kwanza gick skilda vägar. Jag saknade Dressyren och henne!!
GBG Horseshow var jag jag shoppade hejdlöst en massa grejer, För ca 4-5000... Fotade och var med massa roligt folk där varje dag! :D
Hajen vrickade och sträckte sig så biolightade henne varje dag några dagar och sen inte jätte kul igångsättning efter som att de var isigt och hon va som en kanon!

Nej täcket är inte förlitet egentligen.. Hon har bara 2 till täcken och dom va tjocka och stora ;)


Mars
De va då, 13/3 som inte allt var som de skulle, Hajen va inte sig lik på en träning och stannade och stod emot. Något var fel! Jag viste när Sandra sa så att vi inte har dom pengarna att lägga på en ponny som inte ens är våran. Så vi bestämde oss för att hon skulle få åka hem. Jag var ledsen och deppig dag ut och dag in! Jag tog vara på tiden tillsammans med Hajen så gott jag kunde!
Efter som att Hajen skulle åke hem så fick jag erbjudande om att rida en annan häst. Denna gången en storhäst. Så började med att träna henne för sandra första gången jag satt på henne. Jag blev förälskad i en till prinsessa även om jag fick blåsor stora som fotbollar(Mer som flörkulor.. men ändå) i händerna. Haha

 
April
Jag tog vara på alla tid som jag hade utöver skolan åt att vara med Hhajen.
Påsklovet kom och de var dax för Hajen att åka hem.. MIn värld dick i miljontals bitar. De var MÅNGA kvällar jag grät mig till sömns av saknaden efter henne! 
Jag tränade på med Maggie och hoppade första CR med henne och nollade både 80 och 90. Anmälde till fösta tävlingen som var gotacupen.


Maj
De var fullt ös medvetslös och de såg ut såhär 8 dagar i streck en gång.
... 6 maj - Tävling
... 7 maj - WOW Vila.. Fast de kommer jag säkert inte få...
... 8 maj - Uttagning till skol DM laget i fotboll + Maggie (Fast ska kolla om Icka kan ta henne)
... 9 maj - Tandläkaren
... 10 maj - MIN FÖDELSEDAG + Maggie
... 11 maj - Skol DM. kopitiii
... 12 maj - Klassbollen. (fotboll) + Maggie
... 13 maj - Kalas i Varberg!
 
Gota tävlingen blev inte av då jag mådde dåligt... 
Fotbollen rullade på och vi sög på allt, men kul hade vi och de är väll de som räknas Heter man Gandalft QK så går de inte annat än att skratta? HAHA :D
Skol DM red jag på Maggie och GA lag 1 tog hem segern även detta året. Dock åkte jag av i förklassen och landade lite anorlunda.. Men nollade sedan lagklassen!
Jag fylde år och fick världens sötaste lilla Zlatan. Helt otroligt glad efter mycket tjöt! Min lilla valpis <3
Hoppade andra Omg av gotacupen och Laget kom 2 med 4:a fel :D Jag rev ett hinder i varje klass!

Vi hade orienteringsprov som jag oroade mig för då jag suuger på att orientera.. Men jag klarade de med alla rätt - Helt otroligt!
Jag var otroligt skoltrött med jobbade på de lilla innan betygen skulle sättas...
Mina 3-torn gick sönder jag jag blev galet arg.. XD
Maj va.. dra mig baklänges. En händelserik månad!!
 
Juni
Började denna månaden med att dra på klassres till styrsö med världens goaste 9c! Vi hade så kul och busade omkring där ute på Ön. Käkade massa godis och jävlades med varandra.
Vi hade Camp GA men vi va inte så bra och vi missade en station så vann gjorde mitt lag inte.
Jag blev Svin förkyld lagom med detta efter klassresan. Så jag var sjuk under Camp GA och 9:ornas middag och Avslutningen osv... Avslutningen... Ja vi slutade 9:an, efter 3 år tillsammans så splitrades vi -9c goaste klassen! Mycket tårar kom de avskedet kan jag säga! Hehe
Midsommer firades med Emmy.
Red på med maggie. Gjorde inte jätte mycket med henne just då. Utan lirade ute mest!
Saknade Hajen något otroligt. Mer och Mer för varje dag som gick!
Bytte blogg till Ekberg och Winberg och började blogg med Julia :)
 


 
_______________________________________________________________________

Japp de var första delen.. Ganska känslosam Vår och början på sommaren!!
Hajen, 9c osv. Men även väldigt kul, Med klassresa och allt roligt vi fick göra med klassen!

 
 

Kommentarer:
#1: Emma

Hej! Fin blogg! Är du intresserad av en snygg, välarbetad, stilren, gratis header? Isåfall kan du mer än gärna mejla mig på [email protected] :) om du vill se lite tidigare headers som jag har gjort är det bara att klicka in här ;) http://foto.devote.se/blogs/23344288/oh-yeah-.htm

Kram Emma :)

2012-12-21 @ 16:21:47
#2: Ida

HEJ!

Finfin blogg du har!

Kika gärna in på våran, kram :)

2012-12-21 @ 18:24:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: