2011-09-17
14:25:42

En liten tanke...
Har en liten fundreing om vad ni tycker om barn som får nya ponnysar för att den andra inte är tillreckligt snabb, ducktig eller som man får en liten måtgång med....
JAg kan bli ganska så irreterad på sånt....
Ponnymammor/pappor som köper för svåra ponnysar till sina barn- kan sluta ganska illa faktiskt,
Det är tillexempel som att jag skulle skaffa en annan ponny för att belle & jag har kommit lite ur balans ?
Skulle inte funka för mig iallafall! Bara för att ponnyn är bra behöver inte det betyda att man kommer vinna & lyckas hela tiden. Man måste kämpa för de. Det finns ingen häst/ponny som är en maskin.
som är levande varelser som också kan få ont, inte ha viljan hela tiden.
Det är tillexempel som att jag skulle få tävla sverigest bästa ponny, om jag inte kan rida den spelar de ingen roll om det är en snabb, duktig och rutinerad ponny...det beror på ryttarens sitts & balans! och INTE på hästen!


JAG & mina föräldrar skaffade inte belle för att han hade gått LA & va kvalad till MSV,
vi köpte han för att jag behöde en större ponny. Även om han har gått dom höga klasserna betyder inte det att jag & han kommer hoppa på den nivån med en gång, TRO mig det har jag lärt mig!
så bara för att man köper en ponny som gått alla klasser betyder inte de att vem som helst kan rida den,...
MIN åsikt....vad tycker NI ???
/Amanda



Kommentar:
#1: Linnéa

Hej Amanda, Jag har lite bilder från Nääs-LM;et förra helgen, hoppningen:) Om du vill så kan jag skicka dom. Släng in din mejladress på min blogg bara! Kram:)

2011-09-17 @ 20:59:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: