2011-11-03
21:32:38

Såhär är de....
Fick frågan om varför jag inte hoppar belle speciellt mycke. Och de
är en ganska så lång historia men jag kan ju berätta lite...

Sommaren 2010 fick vi hem Belle....i byte mot en annan B-ponny som var för svår för mig.
Han var en dröm på alla sätt & jag älskade ponnyn !! Hoppade 3-5 hopptävlingar med grymma resultat
i LB ! Sen fick han bubblor över hela kroppen...någon infecktion -.- Behandling & så stog han i flera veckor.
Sen blev de igångsättning...LM 2010...vann båda klasserna i hoppning och kom trea i hela.
Sen blev han hallt. Kotledsinflamation (stavas) i båda fram -----> STÅ i flera veckor.
De hände massa där emellan....han blev frisk....sen skadad..aa jag kom inte ihåg allt men de mesta.
Han stanna med mig 209783758375 gången & jag åkte av gång på gång. Sen fick vi reda på va de va & de va den där kotledsinflamationen i båda fram. sen blev han helt frisk. Men efter allt som hade hänt med stoppen osv va jag ju välldigt osäker på honom  och de ledde till STOPP ! grät, grät, grät...sen funka de hyfsat bra på typ 60-70 cm...
tills vi kom ut & de blev tittiga hinder....då blev jag osäker på han eftersom att han hade stannat på lite läskiga & tittia hinder förut för att jag blev mer rädd då. Minns bara att de va galet jobbigt och jag ville nästan inte rida honom pga att jag hade gett upp hoppet om att lyckas med honom. jag började rida lite mer dressyr osv, tills mamma anmälde mig till DIV 3 dressyr.....de hände MYCKE däremellan kan ja lova...fast allt va bara skit & jag va ledsen.
Men under den sommaren då han var skadad fick jag låna enC-ponny under div2...Twixy. Vi bestämmde oss för att köpa henne & de var lixom som en räddning för min ridning. så Belle...fick lixom lämmna hoppningen för tillfället. Nu är ju prinsen en riktig dressyr-star ! haha ;) men jag har inte lämmnat hoppningen helt...han var med o hoppa förklasserna i div 2 och vann & vann & vann :) Och nu har han vart borta från hoppningen länge så de är dags att anmäla till nästa hopptävling eller cr snart ! Han kan ju...de är bara mig de hänger på.
Tjockis ponny under igångsättning ! ;)
/Amanda

Kommentarer:

och tänk hur grymmma ni blivit på denna tiden!! Nu ser ni verkligen ut som 1, bästa Amanda & Bästa köttbullish :D:D<3

2011-11-03 @ 23:41:49
#2: Nathalie

Snygga ponnyer ni har! :)

2011-11-04 @ 00:01:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: