2011-06-08
21:53:24

Tellos dumma ovanor
1. När man ger honom långa tyglar så biter ha alltid på dom. Detta kanske ni inte ser som ett så stort problem, men       eftersom att vi ska tävla lite dressyr så blir ju det lite dumt!

2. Ska jag vara helt ärlig så har han kliat sig på benet varje ridpass sen jag red honom första gången.. Detta för       han oftast för att komma undan. För inte ka det väl klia på benen varje dag, just när jag ska rida?

3. Han är lite småtittig på nya saker. Detta som är ett problem är att han bjuder på det och sen inser att det visst       var jätte farligt och kastar sig åt sidan och får nästan panik och kan ibland få för sig att hoppa stillstående!             Detta inträffade i måndags och då såg det ut så här:




foto: Annelie


Sen finns det massor med annat, t.ex så är han typ rädd för allt.. Som, älgar, får, kossor, alla ljud, sprayer osv..
Det är lite jobbigt, men han är faktiskt på bättringsvägen!


Har era hästar några dumma/jobbiga ovanor?







Kommentarer:
#1: Malin

min ponny ska alltid, så fort hon får långa tyglar, böja tillbaks huvudet och klia sig mot min stigbygel och så kan hon aldrig låta bli att gå iväg så fort jag ska spänna sadelgjorden, både från marken och ryggen.. något olydig kanske men hon har massa sånna fixidéer för sig som hon bara mååste göra varje dag, så det där var bara ett fåtal exempel tro mig haha xd

2011-06-08 @ 22:10:25
#2: Jennie Ohlson

Min ponny är rädd rädd för skrammlande ljud och "brumbrum" ljud. T.ex. en motorcykel när dom gasar på.

Sedan när jag gör halt så vänder hon huvudet och tittar på mig och undrar säkert: Nej men, varför stannar vi? Vi ska väl galoppera nu, eller! x'D Sedan är hon rädd för alla stora blåa bussar! x'D

2011-06-09 @ 07:51:48
#3: Linnea

Är Tello en C eller D ponny? :)

2011-06-10 @ 20:58:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: