2011-06-21
15:47:17

Frosties
Frosties var en D-ponny som stod på Nääs ridskola när jag började rida där, Jag var så sjukt rädd för hnm i örjan och fick jag honom stor vägrade jag att rida!! Jag var värkligen livrädd för honom jag gick aldrig nära i stallet då han var sur och grinig i stallet han sparkade, bet, och knädde upp en i väggen!
Men efter tag ville jag komma över rädslan för hnm när jag fick hnm på lektion. Så mamma fick göra iordning, och jag red! och de är jag glad att jag gjorde. Han var sjukt pigg och stark, men ändå ganska snäll när man red, fast dom i gruppen fick inte komma för nära för då sparkades han!!
Jag red hnm nästan hela tiden ett tag och alla sa att jag red honom jätte bra. Och jag var liten då jag jag blev ju så glad så jag nästan sprack.Jag red hnm ännu mer, och jag tycket de va jätte roligt!
Men red hnm inte så mycket sedan efter som jag red ridskoleponnyn Nikita som jag tävlade dressyr på så mycket och så

Jag och fristies

Men så En sommar för 2 år sedan tror jag de var? Så fick han spatt, och kunde drf inte gå på ridskola mer. Han skulle tas bort men Fam Norberg, Min trogna vänn Lisa som jag var hos igår, köpte hnm så han fick leva vidare och han har de så bra nu. Men får inte hoppa högre än 50 (Tror jag de va)
De va så kul att träffa hnm igår, Så snäll han har blivit!! super kuligt verkligen!! <3
Jennifer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: