2011-07-16
15:49:45

Sorry
Datan har varit lite död, och den gick inte starta igår kväll så kunde inte blogga!

Igår red vi hästarna till ett nytt bete, och de var ganska långt dit så vi travade och galopperade och så! Hajen blev glad när de var så himlans mycket mat! Haha Hon är en tjockis ponny!

Idag När jag kom så va hon rund och go om magen tjock som tusan hade hon blivit över natten. När jag skulle spänna nosgrimman på tränset så såg jag att hon hade en stor böd där man ppänner den, Och så var de 2 sår, så de såg ut som att någon hade bitit henne! Kollade och klamde lite och hon hade lite ont! Så fick sätta ner nosgrimman ganska lågt så att den inte låg på, Och så satte jag ludd på nosgrimman där bak!
Men vi red upp till Ingareds Paddocken och de gick bra utom när vi skulle in i tunnlar, då fulkomligt vägrade hon, men hon gick när hon fick någon brevid sig så Kakan fick gå brevid!
Men när vi kom till PD'n så var hon helt grym och jätte avslappnad! Red dressyr och gjorde dressyr programet 1 gång och hon var suuper dutkig men hon gick up ur formen i halterna men de är bara träna på!! Sedan tränade jag även på galoppen, och man märker att hon får muskler ganska fort i rumpan och bakbenen för nu kunde hon galoppera ordentligt i kort galopp. Så hon gör så mycket framsteg!

Nu vill jag ut och tävla dressyr HAHA!!! De hade varit as kul och se hur de går. Jag mena hon kan ju och hon går super fint när hon är avslappnad! Så vi får se om jag kan hitta någon om vi har kvar henne efter Augusti, Vilket jag hoppas på att vi har! :P



Jennifer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: