2011-01-08
14:41:05

svar
Agnes om annakurs - första dagen:

Tycker du rider jätte bra och har en grym inverkan, men om jag ska vara lite petig mot din sits ser det ut som du lutar dig lite för mycket framåt, du rätar aldrig upp dig nästan ? :) och så ser det ut som du sågar för hans huvud åker lite framåt tillbaka åt sidorna! och sen över hindret åker din sjänkel bak lite (:
Absolut inget illa menat men ändrar du på det skulle du lätt vinna en stilhoppning! Ni är jätte fina tillsammans!!!
Och när vi ändå pratr stilhoppning, ska du vara med mountain horse ponny cup ?
/kram och lycka till!


Tack:)  Att jag lutar mig framåt vet jag. Men det är för att jag förut kom en del efter i Tellos språng, där med sitter jag framåtlutad mer än jag behöver. Men jag antar väl att det fortfarande sitter i + att jag tycker att man i hoppningen ska stå för det mest lite i lättsits! Om det är bana så sätter jag mig ner i sadeln när jag vänt upp mot hindret.

Angående sågningen så gör jag verkligen inte det! Som Anna sa " Det är jätte bra att du "kramar" tyglarna i takt med honom". Sågning är när man hårt drar händerna fram och tillbaka i otakt i hästens mun. Kan vara i takt med. Men då gör man det rejält kraftigt.
Men vet att det ser ut som det, men jag kramar bara i takt med hans gångart. Om du fattar ? :)

Sen att min skänkel åker bak är självklart en övningssak. Precis som alla andra så har jag en massa saker som kan förbättras. ;)

Aw (a) Jag funderade på att vara med i år igen. Då vi förra året inte kände varandra så jätte bra på tävlingsbanan och det gick lite sådär. Men vi får la se :)


Kram









Kommentar:
#1: Caroline

Som sagt alla elitryttares dröm är att rida en hel bana i lätt sits. Jag stör mig en aning på alal som klagar på dom som lutar sig lite framåt/står i lätt sits på hoppträningar och markarbeten. Det är sjukt bra för det visar att man kan inverka på hästen utan att sitta ner och det är mycket snällare mot hästen då man fördelar vikten jämnt. Du rider som en gud. Lyssna inte på dom :D

2011-01-08 @ 18:22:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: