2011-01-03
12:59:02

im taking over this blogg!!!!
Tja söta läsare, nellie här.
Nellie who?? Nellie Berntsson såklart!!



så nu har ni sett mig oxå....bra d.
Nu kör vi. Fick frågan om att gästblogga här..o har hållt på me detta inlägget en tid nu.
Asså ja e en helt vanlig tjej på 10 år...som endå e ganska ovanlig.
Jag driver en egen ganska stor blogg som jag haft i över 1 år.
Nåra av er läser den...andra säkert inte;-)

Jag har 3 ponnysar B...som e väldigt olika haha.
Jag har tävlat upp till REG LA med en av ponnysarna Gevalia...den minsta.

Gevalia är den ponnyn jag haft längst....& tävlat mest med.
En riktigt het liten donna...på 1,23 hög.
Hon e amazing att rida...& e oxå inte helt lätt.
Men när man får det att funka me henne så är det som att köra en ferrari ;-)
Hon e så framåt i allt hon gör....men oxå busig.
Gevalia är till salu nu, för att ja har vuxit ur henne.
Min syrra tränar henne nu o hoppar små clearrounder.
En otroligt fin ponny.....fick bra resultat på meetinget i varberg i somras.







I APRIL 2010 KÖTE VI SIEVERHOLMS THONNA, EN MAXAD B PONNY PÅ 12 ÅR.
THONNA HAR GÅTT 2M 2 GÅNGER MED JENNY SOM ÄGDE HENNE INNAN.
JAG BÖRJADE TÄVLA THONNA DIREKT...MEN INGA RESULTAT.
BLEV UTESLUTNA......
VI VA TVUNGNA ATT LÄRA KÄNNA VARANN...SÅ VI BÖRJA OM.

SEN SLÄPPTE DET NU PÅ HÖSTEN & VI TOG NÅRA VINSTER & PLACERINGAR...MEN SEN BLEV THONNA SKADAD :(
SÅ NU HÅLLER HON PÅ ATT SÄTTAS IGÅNG IGEN.
THONNA ÄR E SVÅR....IBLAND VET JAG VAD JAG HAR HENNE, IBLAND INTE.
MEN JAG VET ATT HON KAN & JAG MED.
VI KÄMPAR PÅ.







I SEPT NÄR GEVALIA SKULLE SÄLJAS, HITTADE VI STELLA SOM VI KALLAR HENNE ( HETER NÅT ANNAT ).
IHOP ME MIN TRÄNARE TYCKTE VI ATT DETTA VA PONNYN SOM SKULLE PASSA MEJ PERFEKT.
& SÅÅÅÅÅ RÄTT HAN HADE.
ALLT ME STELLA ÄR SOM EN SAGA.
EN UTVECKLING SOM E GALET BRA.
BERÄTTAR INTE SÅ MKT OM STELLA HÄR.....MEN NÅN GÅNG PÅ MIN EGNA BLOGG KOMMER JA LÄGGA UT HELA STELLA HISTORIEN.
JUST NU ÄR HON DET VIKTIGASTE I MIN RIDNING!!!








SEN ALLT ANNAT GALET SOM JA HÅLLER PÅ MED KAN NI GÖRA SOM 3000 ANDRA GÖR, LÄS MIN EGNA BLOGG;-)
MASSOR MED KULIGA VÄNNER, KLÄDER, OUTFITS & BRUSTET HJÄRTA <3

HA DET BRA,,,,OVER AND OUT



GÖ DET NI E BRA PÅ, LÄGG DE ANDRA ÅT SIDAN

/ NELLIE BERNTSSON


Kommentar:
#1: felicia

asså han kan inte ha hoppat 2m ????



det är inte änns ponny rekordet???

2011-01-03 @ 21:07:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: