2011-04-22
21:41:27

Min "ridhistoria"
detta är då det jag skrev i boken om mig!




Det intresset jag brinner/lever för är ridningen. Jag har ridit I hela mitt liv. Det började på mormors minishettis Goliat. En  fet, svart och envis liten ponny på c:a 86 I mankhöjd. Efter det så började jag på en ridskola I Lerum .
Där red jag jag små welsh mountain ponnysar från 7- års ålder tills jag blev 11. Då började jag på NÄÄS ryttarförening. Red där ett år tills jag blev 12 år, för då blev jag tillfrågad om jag ville en c ponny I Västra Bodarna åt en tjej som växt ur henne, och självklart så ville jag det. Så jag började rida denna ponny. Catania som hon hette, red , tränade och tävlade från år 2008 - 2009. Hon var en underbar ponny och jag har många vinster med henne.

Men när det blev slutet av 2009 så hade jag tyvärr växt ur henne och vi började leta större ponny, en d ponny. Tog inte speciellt lång tid, för några som också red för Nääs hade en d ponny som dom behövde hjälp med cirka 2 dagar i veckan. Vi provred och bestämde oss för att börja och hjälpa till med Clo Portello(Tello), som ponnyn heter.  Men det blev en massa krångel i det stallet där han stod, så vi sa till ägarna till Tello att “om inte vi kan flytta Tello till vårat stall så kan tyvärr inte hjälpa till med honom längre”.


Mamman som väldigt gärna ville ha hjälp med honom tyckte detta var en bra idé och gick med på att flytta honom till oss. Och så blev det. Den 28:e november 2009 flyttade Tello hem till oss. Där skulle jag och Tellos “ägare”(barnet, 93:a) dela på honom. Hon skulle rida fyra gånger i veckan och jag tre.
Men tyvärr så funkade detta inte mellan oss två..
Hon var rent ut sagt elak mot mig och jag ville då inte ha något med den människan att göra. Men Tello älskade jag mest av allt.
Efter allt detta mellan oss tå så fick vi hyra honom av dom. Mamman bestämde detta. Hur länge vi ville, vad jag kommer ihåg.

Men även problem denna gång. Vi skulle bara få ha honom fram till juni 2010. Kommer inte ihåg varför, men vi började i alla fall leta ny ponny. Vi hittade en som vi tog hem till oss på prov i cirka två veckor, samtidigt som Tello stod kvar.
När vi skulle bestämma oss ifall vi ville köpa den ponnyn vi hade på prov så får vi reda på att vi får ha Tello i alla fall, hur länge vi ville..


Mycket strul med denna underbara ponnyn. Men den största lyckan i världen kom till mig den 24 december 2010. Då jag på julaftonskvällen fick ett snöre att följa ner till stallet och där där står min älskade prins med ett rött snöre knutet runt halsen och på en skylt utanför boxen står det “ ägare Allis Lindgren “.

Och det är så det ligger till ännu idag. Här står jag med världens bästa ponny och kan inte annat än ståla av lycka!



Lite kortfattat om hela miin ridhistoria, sen så har det självklart hänt en massa annat i min ridväg,
men som sagt. Lite kortfattat.






Kommentarer:
#1: ebba

hej jätte fiin blogg <3



har frågestund på bloggen gå gärna in och lägg en kommentar :D



2011-04-23 @ 00:07:58
#2: Sofia

Bra skrivet :')

2011-04-23 @ 10:43:47

super fin blogg!:D

2011-04-23 @ 12:19:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: