2010-10-07
16:45:15

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN
1. Hur lång är Allis?
166 tror jag

3. Vilken är det minsta häst ni ridit 2010?
min mormors shettis på 90 cm i mkh

4. Ska ni på Gbgs HS, o isf vilken/vilka dagar?
inte bestämmt än

6. Vad är Allis dyraste träns?
Har inte köpt träns till honom, han hade två när jag "fick honom"

7. Tycker Allis det är svårt att linda?
haha, ahh faktiskt. Men jag tränar faktiskt på det

8. Är rida det enda ni tänker på? Eller är der mycket gos?
MYCKET kärlek till ponnyn från min sida. Ridningen är bara en liten del "jobbet" när man har häst !

11. Hur många gånger i veckan har ni vila?
En, men kan hända att det blir två nångång. Om ingen av oss hinner, elr att han har gått jätte mkt

12. Vad är Tellos foderstat?
mo-2 kg hö - 2 dl musli
lu-får han inte än
mi-2 kg hö - 3 dl musli
kv-3 kg hö - 3 dl musli-½ dl mineraler


14. Tipsa ngn bra blogg!
ponnyochryttare.blogg.se


16. Har ni hyrt häst ngn gång?
nej, inte hyrt. bara "lånat"

17. Vilka är era 2 favvo hästar efter era egna ?
en kändare häst(t.ex. briar) och en lite mindre känd om man säger så :)
känd - Ninja la silla
"okänd" - Sir Valentine

18. Hinner ni med skolan och allt när ni har ponnysarna?
eller blir det jobbigt ibland och ni kommer efter?
Eftersom att min syster rider + att Tello står hos mormor så hinner jag med skolan. För om vi inte hinner nån dag så ringer vi bara till henne så fixa hon med att mocka, fylla maten och så. Men då får han stå. Min mormor är så hääääääääär BÄST!

19. Är tello d-ponny ? (:
Yes! 147 i mkh :D

20. Red du Catania innan du fick Tello? :)
Aah, i ett år! Och vi lärde oss en massor tsm hon och jag.

21. Har du haft någon egen ponny innan Tello?
Nej, hade Catania. Men hon var inte min egna.

22. Köper du bara märkes utrustning eller går det bra med saker från tex hööks?
Jag föredrar märkes saker när det gäller kvalitén. T.ex ett par ridbyxor från Hööks brukar inte hålla speciellt länge, men ett par från t.ex treadstone, kingsland mm håller oftast längre. Men jag har inget imot att köpa saker på Hööks, men som sagt jag föredrar saker med bra kvalité.

23. Kommer du sälja Tello när du vuxit ur honom/inte får tävla ponny längre?
jag äger honom inte. (än så länge) men när jag vuxit ur honom så kmr jag förmodligen gå upp på storhäst. Men vem vet.? Tappa intresset kan alla göra.

24. Har du haft medryttarhäst, och isf hur många?
Vet inte om man kan kalla det medryttarhäst, men jag hade ju Catania. Men har bara haft henne, alltså 1.

25. Står Tello och Catania i samma stall?
Nej, men det är 5 minuters ridväg över skogen och ca en kvart om man tar vägen.

26. Hur många läsare har ni om dagen?
Just nu ligger det runt 40 - 70. men hoppas självklart på mer

27. Brukar ni rida ihop? Eller är det för långt mellan stallen?
nej, det är för långt. Men nån gång ibland så åker vi upp till Nääs och då rider vi tsm. Men vi träffas varje dag i skolan :D

28. Vad är era mål med era ponnyasar innan ni går över till storhäst?
Självklart är mitt största mål att hoppa SM. Men iaf hoppa felfria LA:n och Msv klasser (Y)
Vi har ju trors allt hoppat 140 på träning, så kapaciteten finns där.


TACK för alla bra frågor! Är det mer ni undrar så är det bara att fråga på.






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: