2010-08-28
21:01:51

Alla Hästar genom åren
Min första Medryttar ponny som jag hade fick jag när jag hade ridit kanske 3 gånger xD
De va 2 Shettlands ponnyer som jag och en kompis såg på en utflyckt med skolan, när vi kom hem så ringde våra föräldrar till deras ägare, och vi fick komma ner och borsta och rida och vi blev helt kära i dom 2 envisa tjocka Långhåriga Busarna, Den ponny hette Alexander (alex)
Jag var där nästan varige dat tills alla andra började rida och ta hand om don och tog dom typ ifrån oss, vi fixade dagar som vi hade men de funkade inte så jag la ner de jag tycket inte de va kul att rida dom längre då jag inte utväcklades
alex till höger

Sedan frågade om jag fick börja rida Mandus en B-ponny som stod på nääs, och de började med att jag red honom på lördagar men när erik slutade rida han så red jag honom nästan varige dag,
Denna hesten var ett helvete i början, Han bocka och höll på med massa komstiga saker men efter ett tag så blev de mindre och mindre bockande vi kunnde börja hoppa på alvar, de som va hans grej vi hoppade  som högst 90 tsm. Vi fick även hoppa en CR en på 60 och en på 70 båda felfria, men endag så flyttade han... :(
men jag hände på så jag red dig en gång i veckan men sedan blev jag tillfrågad om att rida en annan häst, så jag han inte med dig så jag red dig några gånger i månade bara.. men ca 1halv år efter jag slutat rida dig då jag va förlång så fick du fång så du inte kunde gå, men du blev frisk igen men sedan kom de tillbaks, och då tog dom bort dig... :(
När mandus Flyttade från nääs, så fick jag ett erbjudande Att rida Mazetti Som Caroling bronsman ville ha hjälp med en Dag i veckan, sjävklart sa jag ja,och då började jag rida honom som jag mest red dressyr på, och de vart ju inte jätte jätte kul men de va ju endå något :))
När jag red honom blev jag även tillfrågad att vara med i Nääs div3 dressyrlag med Nikita, ridskole ponnyn, och de ville jag ju jätte gärna så de va jag så jag träna och tävla med henne :)
mazetti
Nikita som Nu inte heller lever länge :((
Mazetti flyttade kort därpå, och då frågade andréa olsson om jag ville rida Filip|| när hon Gjorde något på onsdagar :) så honom red jag ett tag och de var jätte kul :D
Men sedan flyttade dom ner honom till Linda, och då va de förlångt för mig att åka. 
så då slutade jag rida han..
Sedan letade jag häst, och jag hittade en som jag hade bestämt mig för
, När lappen För Kwanza kom upp, 

Och då Började Drömmen <3 <3 <3

Kommentar:
#1: Emelie

En fråga till dig jennifer!

Jag såg på en annan blogg att du var och badade med Ragge och lisa eller vad hon heter :)

Och jag skulle jättegärna vilja veta vart ni var och badade. För jag vill gärna bada med hästarna men jag vet inte vart. or ju precis brevid Nääs.

Super bra blogg <3

2010-08-29 @ 15:41:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: