2014-02-04
22:16:31

Heestarna
Kopierar det jag har skrivit på funbeat. för er som inte vet va funbeat är så är det en sida där man skiver in träningspass och det gör vi med ridprofilen. 
 
Cactus- Gjort väldigt mycket tempoväxlingar och övergångar för att han skulle lyssna kvickt på skänkeln. I skritten gick det till en början katastrof han stannade och vägrade att gå framåt.. Spelade inte så stor roll vad jag gjorde. Men efter typ 20 min så släppte de och han jobbade på bra och lyssnade faktiskt ganska bra. I traven och galoppen så gjorde han det okej. I slutet så galopperade vi även över lite bommar vilket han inte gjort på något år så jag fick hålla i mig och det gjorde vi mest bara för att jag skulle få känna på det och han skulle få galoppera över dom då vi bara travat över bommar innan!
Jag tänkte idag på att jag verkligen skulle trampa ner ner hälen för jag får lite tendens till att stå på tå när jag driver efter som att han e ganska lat.
Är okej nöjd med passet men mycket kunde vart mycket bättre, typ att han skulle gått framåt i skritten... 
- Ja de va tyyyyp de jag hade skrivit. Lite mer men de behöver inte stå här. Ömm, Kan säga att shit va kul Cactus tyckte det var med bommar.. Haha så söt e han <3
 
Malvija- Skrittades, Väääldigt mjuk hand men ändå ett stöd. 
Hon var inte så avslappnad som hon skulle behövt vara men det hände mycket runt omkring så hon gick och tittade på de, spände sig för minsta lilla ljud, så de vart ju inte speciellt bra. Mot slutet så slappnade hon i alla fall av lite mera och sänkte nacken och huvudet lite och stressade inte bara runt.
Hon gick väldigt mycket bättre i söndags men men de fanns väl mera roligt att titta på och bry sig om idag.
- Hon va en liten gos idag, puss på söööt hesten där <3
 
 

Kommentar:
#1: Anonym

Kul att Malvija blev skadad när du började rida henne...

2014-02-11 @ 21:06:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: