2013-05-30
20:21:19

Lite kortfattat om denna veckans ridpass
Måndag: Jag red ner i Ingareds paddocken och där var Lundénarna så Linda kollade på henne och så att hon såg super fräsh ut så jag körde på att ganska bra dressyr pass som gick riktigt bra! Så Lärde jag min LB:1'an efter som att jag ska starta dressyr om en vecka. (Mer om de sen!) Men jag var verkligen nöjd med min sessa och det kändes kanon!

Tisdag: Mamma följde med upp till stallet så att ajg kunde hoppa lite inför helgen. Och ponnyn är amazing, skojar inte. Hoppade lite lågt först och tycke de kändes bra så vi höjde upp dem 2 hinderna jag hade (ett räcke och en oxer) ställt upp till 1m typ och det kändes så lätt. Och Solei bara flög över. Hon rev räcket en gång men kom bara igen och hon hoppade de då braa. Så jag var suuuper nöjd med henne då oxå såklart!

Onsdag: Red ut med Petter och Johanna och backtränade. Ville få upp hennes flås liiite inför helgen då hon tappat de mesta. Men de kommer snabbt tillbaks när man börjar träna igen. Så vi galoppera ganska mycket och red i en skiiit brant och lång backe, förta gången i galopp och dem andra två i skritt. Och Solei var rätt trött kan man säga. Haha men hon kämpade på så sjuuukt bra och försökte även om det var jobbigt!

Torsdag (Idag): Vi red ut en liten sväng och jag jobbade henne i form nästen hela tiden men hon fick ändå sträcka ut lite i galoppen för att hon skulle få igenom kroppen om han hade lite trängingsvärk från igår då hon ska vlia imon efter som att det är tävling på Lördag, Sista Gota cupen och mitt lag ligger 2:a :))
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: