2012-10-15
21:49:30

Stasias vecka
Måndag (idag) - Dressyr uteritt
Tisdag - Rida ut med hacket och bara gosaa
Onsdag - Ridprofilen så där åker stasia med, hoppa igenom lite inför söndag.
Torsdag - Dressyr
Fredag - Dressyr uteritt
Lördag - Uteritt
Söndag - DIV2 FINALEN Lc+5, Lc+5

Uteritt och Dressyr uteritt är 2 helt olika saker i min värld. När jag rider ut så brukar jag mest skritta på långa tyglar trava lite så, rejsa lite i galoppen, Alltså inga krav utan baaara ha kul! När jag rider dressyr uteritt så är de samma som på banan fast ute i "vildmarken" haha. Flyttar sicksack över vägar går in bland träd, ställer och böjer osv. Travarpå grusväg så gör jag ganska mycket tempoväxlingar osv. Brukar dock inte galoppera jätte mycket under dessa, då hon mest bli taggad och vill iväg. Men då kan jag ibland nöja mig med att hon går bra 60 meter i varje galopp och sen får hon öka lite men sedan bryter jag av och börjar jobba i skritten och traven igen :))
Jag tycker de är minst lika kul att rida dressyr på en uteritt som på banan! HIHI
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: