2011-09-14
21:11:34

Helluuu ;)
Hallloo ;)
Jag heter Amanda Larsson, & ska börja blogga här :)
Vet la inte RIKTIGT vad jag ska skriva men de blir säkert bra xp
Jag e snart 12...har typ känt Ekberg i 1 år kanske ?
Vi klicka typ på dirr!  Kul människa dedär ;)
Jag tror typ att all of you vet att jag rider & tävlar,
rider 3 ponnysar i HELT olika storlekar,
kan ju börja med att berätta hur de gick till egentligen näer jag började rida:
Jag va 9 månader när jag satt på en häst första gången...
de va typ framför mamma i sadelen XD
Sen red jag lite då & då....ibland själv & ibland med mamma.

Sen började jag på ridskola när jag va 3 ....
sammtidigt red jag en shettis som hette Eligott,
tränade mest hoppning...&red ut.
Va la en sådär 4 år när jag besämde att ridningen är de jag vill göra i mitt liv..
red lilla Eligott i 1-2 år elle något..


när jag hoppade tyckte han att de räckte efter 15 minuter ungefär..
då sprang han under staketer med mig på! mamma bah : Ska vi inte sluta rida Eligott nu & rida bara på ridskola ? Då blev jag typ galet arg & sa att jag ska ALDRIG sluta rida Eligott xp så mamma skulle INTE bestämma serru ;) sen sluta jag rida Eligott. Red bara på NÄÄS ett tag, sen började vi leta ponny..jag va 100 % säker på att jag skulle ha en VIT häst...jag hittade en som va 1 år & aldrig riden....kanske inte den bästa ponnyn för en 5 åring xp


Vi hittade PLACY....sockersöt liten sak men PINNSMALA ben !
Tog hem henne, jag åkte av varenda gång jag red henne Xd
Sen blev de bättre, jag började tävla på Ld - Lc...
HAHA jag va ALTID typ 10 sekunder långsammare än dom andra Xd
men de ändrade sig med åren...jag va alltid typ 1 hundradel från vinsten varje gång...
alltid 2:a ! va såklart nöjd efter VARJE runda XD

Nu är den UNDERBARA tiden slut med henne :( har kontakt & vi är där & hälsar på henne :)



Sen lånade vi ÅKE ! xp ...en trög men en riktigt goo ponny!
Tävla LD-LC...ibland hoppade åke & ibland inte XD
Har inte mke mer att berätta om han....mer än att han kommer alltid ha en
BIG platts i mitt ♥



NU har jag en annan RÄSERPONNY! Bell-fast ! tävlar Ld-Lc-Lb...lite blandat
just nu har vi lite småproblem men dom kommer att lösa sig!
här på bloggen kommer jag skriva om min & belles resa...men även

våran:


Twicy ♥ Jenny wissèns förra ponny.....
när belle va skadad förra året lånade jag henne under div 2..
gick faktiskt helt ok! sen KUNDE jag inte släppa henne...
de va något men henne som va speciellt...
vi tävlar Lc-LB i hoppning & ska snart debutera LA !
Ska även kvala till GP-ponnyn med henne :)

Och sist men inte minst har vi en D-ponny vid namn Moonleight:


Har hoppat två CR rundor med henne.....4 fel i båda! inte dåligt för att vara hon!
Hon är 18 år & har gått LA-MSV i dressyr.



Sen har vi då mig...Amanda Larsson. Är GRYMT galen chey på 12 år !
Målmedveten & har grymma vänner som jag älskar ♥
Här på Jennifers & snart min blogg kommer jag skriva allt som händer
med hästarna & mycke mer :)

Det kommer komma olika inlägg om olika hästar
sär det står mer om dom!

Hoppas ni e nöjda med mig...och kommer att digga de ja skriver..
let`S go ;)

/Amanda


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: