2011-10-24
22:16:40

Åke kompis <3
Kollade runt lite på Emilys blogg & titta vad jag hitta !



Kan ju berätta lite om honom.....

Mamma och jag bestämmde oss för att låna en större ponny.
Jag va typ 8-9 år...Hittade en söt liten ponny vid namn Åke! HAHA det är mååånga speakers som har skrattat åt de...tro mig xp iaf, åkte tillen gård i skåne....DREAM att se de fina stället ! Va typ 2 meter från huset till stallet och SUPER fint! Fick provrida honom i en paddock med lite småhinder på 60-70 cm.
Gick...nja helt okej tror jag om jag inte minns fel..hade en aning korta ben för att nå om honom XD
Men okaj...de gick några dagar/veckor och tillslut så hade vi ingen mindre än ÅKE hemma..
Trodde lixom att de skulle vara en racer ponny på banan eftersom han hade tävlat SM i fältävlan..(konstig som man va när man va liten)...men Åke han..han bestämmde själv när han skulle hoppa. Men jag skulle inte ge mig...haha. Åkte ut på en massa tävlingar....blandade resultat. Sedan fick vi hem massa andra hästar bla en från borås djurpark..men till sist så...ne de funkar lixom inte xb

Så ÅKE allihopa....kom ihåg de! För jag är en stolt ÅKE-LOVER!

/Amanda

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: