2011-11-05
23:17:12

Min lilla HAJ
Idag red jag ut med petter och allt gick super!! Hästarna var lugna och fina men Ändå pigga när man ville de. Vi galopp tränade i backar. Riktigt kul uteritt i fint väder!

MEN så när jag kommer hem till stallet så fixar jag henne, och ska släppa ut henne så har Jill precis tagit in Nikita (Frisern) Så när jag släpper ut Hajen i hagen från lösdrifts plattan ut i hagen så står hon kvar där uppe. (De är väldigt mycket stenar så hästarna burkar gå runt dom och gå väldigt lugnt där.) Så när jag vänder mig om och stängt staketet så sneglar jag bak och tittar på henne och PRECIS då blir hon rädd för något och de bara raslar till i alla stenar och hon for ner över dom värsta stenarna. Så jag bara hoppar igenom staketet och ut i hagen för jag tänkta att de inte kunde gått bra. Och på vägen ner i hagen så ser jag att hon bara står på 3 ben.... Så Jag bah: HELVETE.
Men jag går fram till henne och knäpper fast grimskafftet och tittar på bakbena och ser en massa sår.... -.-'
Så tar upp henne och ringer Mamma, Så hon kommer och vi spolar av henne och ser att dom 5 såren är bara ytliga! Men att hon ömmar vid såren. Men vi springer med henne och sånt men hon visar ingenting!! Men vi ringer Linda, För hon är bra på sånt. Så hon kommer och tittar men säger att de inte är något. Så vi lägger på en fet salva så de inte ska komma in smuts lika lätt. Så var hon tvungen att gå ut. För om hon står inne så kan de bli svullet och så. så de är bättre att hon rör lite på sig.
Men Hajen ska gå ändå. Men jag tar de lite lugnt imon Ändå!!


Undertiden vi väntar på Linda så Blev Nikita rädd för något när dom spolade henne och smet. och helt tränset som dom hade på hade åkt av och lindat in sig mellan bena... Hon sprang ut för hela gården och upp på en gata där de kommer bilar. Men vänder och kommer tillbaks i FULL galopp. Och tränset går sönder och allt blev bara kaos. Men vi fick tag på henne. 
Så en hektisk dag i stallet idag... :(



//Jennifer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: