2011-06-11
18:14:17

Resultat Alingsås
LB: Shit asså! Har nog aldrig varit med om en så SEG Tello. Fanns inget bjud i det alls, fick typ tviga honom att                 hoppa. Och så brukar det verkligen inte vara.. Fick därför med oss andra och sista i grunden.


LA: I denna klassen var han hur pigg som helst! Jätte fin på framridning/hoppning. Kommer inte på banan, hoppar hinder 1, 2, 3, 4abc( som var en bank med två upphopp och ett ner, om ni fattar ) Sen kommer vi till femman, kommer nära och river. Sen till sjuan som vara rakt fram så tappade JAG konsentrationen och styr lite mycket åt höger så han blev lite förvirrad och stannar. Men det var inte hans fel! Sen kommer jag på det igen och då hoppar han, men kommer för nära och river. Hoppar hinder 7ab, 8, 9, 10, 11, 12, 13 fint! 9,10,11 var terränghinder(stockar)

Sen kommer vi till hinder nummer 14 och det var en trippelbarr. Jag tycker att trippelbarrar är läskiga, och eftersom att jag tveka så tvekade han. Han typ tvärnita, men bestämmde sig för att hoppa ändå vilket resulterade i krasch. Kom självklart efter i språnget, slog i näsan i hans manke..  Efter trippellbarrens krasch så var det bara två hinder kvar, men jag kände att jag inte ville hoppa mera så jag utgick! Det var både för min och Tellos skull, jag ville inte mer p.g.a att jag tyckte det var läskigt och att jag tyckte att Tello skulle behöva hoppa mer efter den kraschen.


Nu har jag och mamma bestämmt att jag inte ska hoppa mer LA. Utan går ner i klasserna och hoppa LC/LB framöver. Jag tycker rentutsagt ätt det är jätte läskigt och alldeles för högt! Och eftersom att jag tycker det så tappar jag självförtroendet och då går det oftast inte bra. Sen så tappar man sugen på att tävla om det nästa aldrig kan gå bra. Så jag behöver få tillbaka mitt självförtroende igen, men det är inte på LA höjd!




Kommentarer:

du är jävligt GRYMM ändå Allis!!!! Och du kommer att VINNA LA innan du vet ordet av de!! DU ÄR GRYMM!! (AA)

2011-06-11 @ 19:16:23

Det tycker jag var ett klokt beslut :P

2011-06-11 @ 19:48:39

Jag har också gått ner i klasserna med Challe nu. Från LA till LD+5-LB liksom. Jag tycker också att det är läskigt för dom sista LA tävlingarna gick det bara bättre och bättre. Så vi stannade där eftersom det gick så bra och nu har vi tränat på låga hinder(styrka,smidighet,snabbhet) Och nu när jag skall hoppa ett hinder på LB och uppåt blir jag osäker. Helt sjukt! Jag har haft Challe i 7 månader. Han har ALDRIG stannat med mig än så länge och hoppar allt i alla lägen, men ändå så tvivlar jag så mycket på mig själv :( Men det skall bli skönt med Anna Emanuelsson läger så jag får skärpa till mig och får ordentliga träningar så att jag förhoppningsvis kan hoppa LA efter hopp-lägret :D

2011-06-11 @ 20:02:08
#4: Emelie

Det låter jättebra Allis, blir skönt att få komma hem med vinst också! Jättebra beslut tycker jag. :)

2011-06-11 @ 20:31:33
#5: Anonym

sjukt bra allis, det är bra att du tänker så. Man ska inte göra något som man är osäker på. Man behöver inte ta allt så fort och bara tänka, tävla hela tiden och vinna hela tiden! så är det inte, det går inte alltid bra och det får man ta. som uttrycket "är man med i leken, får man tåla leken".

klockt allis, det här är sånt fler borde tänka på verkligen! :) man tar allt i sin egen tid, och ta verkligen den tiden du behöver när du har den!

2011-06-11 @ 23:38:32
#6: Heidi

ne fyfan den trippeln var inte att leka med!! jävlar va hög den var när jag stod bredvid... blev ju rädd typ haha :D

2011-06-12 @ 21:53:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: