2011-07-20
01:08:36

High Energy "Hajen"
Hajens riktiga namn är High Energy som ni kanske har sett på headern innan! Hon är en MAXAD C-ponny som är 13år (tror ja de va)!
Hon har tävlat upp till LA innan och har kapacitet för ännu mera. Jag rider henne för att hon bråkar med Julia som har henne på foder då hon är lite liten på henne. Ägaren vill inte ha tilbaks hästen, och drf skulle hon gått i en hage hela sommaren utan att göra något, Och då så frågade jag om jag kunde få testa henne och de fick jag ju då!
De funkar faktiskt VÄLDIGT bra och vi trivs tillsammans! Och jag tycker de är lite roligt med hästar som studsar och stegrar och så!
Jag vet att jag är lite lång på henne men mina ben behövs för att hålla om henne så att hon går fram och inte stegrar och stannar och studsar mellan hindrena! Men jag väger ju inte så mycket så jag är ju inte för tung!!

Hajen Hoppar helt otroligt bra, och hon taggar som tusan innan hindret och bara drar iväg och fixar avståndet själv. Hon går som en klocka i dressyren när hon vär slappnat av och inte bråkar!
Jag har startat 2 Cr med ganska bra resultat! Eller 3 av 4 starter har varit JÄTTE bra och den 1gången åkte jag av! Haha :P

Vi ska Troligt vis ha henne Augusti ut, och så får vi se vad som händer sedan! Men i Augusti så ska jag ut och hoppa några tävlingar! :D

Och om vi har kvar henne så är väll målet att starta någon dressyr tävling med 60% eller mer och så starta en LA i hoppningen!

Men somsagt vi får se vad som händer! Just nu är inget säkert, Och jag kan lika gärna stå HELT utan häst i Slutet av Augusti!! 


<3 HIGH ENERGY <3

Kommentarer:
#1: Karin

0+Vart tog Kwanza vägen?

2011-07-20 @ 12:34:57
#2: Evelina

Hej! Mitt namn är Evelina och sedan augusti 2012 har jag ägt High energy. Jag hittade detta inlägg när jag för skoj skull sökte på henens namn på Google. Jag har ingen anning om vem du är eller om du fortfarnade driver denna bloggen men jag tänkte att det var värt ett försök att komma i kontak med dig. Om du läser detta vore det sjukt kul om jag fick ett svar och kanske kunde få några bilder på highen i yngre dar! :)
Med vänlig hälsning, Evelina

2013-05-29 @ 17:41:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: