2011-07-08
17:00:00

Gästbloggare
Helloo alla bloggläsare!! jag har fårr äran att gästblogga här !!! kolla även min blogg http://aamandalarsson.bloggplatsen.se/

Jag heter Amanda Larsson och är 11 år. Jag känner båda tjejerna på denna bloggen, kan säga att båda är övergryma!!! men jag tänkte berätta lite om mig själv så....häng på!!.:jag bor på en gård med ett stall med fem boxar varav tre är upptagna av: En B-ponny som är 13 år och heter belle, och sen en C-ponny som är 16 år och heter twixy, och sen mammas D-ponny som är 17 eller 18 år. jag har en sport vid sidan av ridningen också...innebandy...de har jag inte så mycke att berätta om med XD haha.

Jag tänkte berätta lite om mina tävlings ponnys:

Belle (bell-fast)  :
ja som sagt han är en 13 årig valack, en whelsh... jag fick honom förra sommaren...sen blev han skadad och stog i flera veckor :( sen när jag började hoppa igen va jag LIVRÄDD för dom höga höjderna (villket jag inte va innan) så vi har fårr gå ner i klasserna lite.....nu är jag inte LIKA osäker längre men lite läskit är de fortfarande med LÅÅÅNGA ansatser till stora oxrar...men jag VET vem som KAN hjälpa mig med han. Och den personen VILL också hjälpa mig!! så de problemet håller på att lösa sig nu som tur e ;)

Twixy (twicy)  :

Ja hon är ett 16 årigt sto....irländare....jag lånade henne av Jenny wissèn när Belle va skadad...jag tyckte om henne direkt! jag tävlade henne på flera tävlingar och nu ska vi köpa henne. Just nu har jag tävlat henne upp till LB (90) och de funka la sådär...de va på gräs och underlaget va skit och hon blev osäker på de. Men nu så har jenny haft henne hemma hos sig några veckor och jag har vart där o ridit/hoppat henne några gången och de har blivit en HELT galet annan ponny!! så varberg med twixy blir de iår!! (om jag nu får en platts där, jag ligger 3:a på reservlistan). Goo ponny är hon asså!!

Mona (moonleight) (mammas D-ponny :

Ja hon är 17 eller 18 år en connemara (stavas)...jag vet inte helt men någonstans där XD Hon är ett lustigt sto faktiskt....men de är mest my best friend siri som rider henne, eller ja hon hyr henne faktiskt ;))
Hon är en stjärna i dressyren och hoppar när hon känner för att hoppa XD lustigt sto.


på bilden är de jag och twixy (den svartvita) och mona & siri.

ja nu har jag nog berättat de va nog de ;)  här hittar ni min blogg:http://aamandalarsson.bloggplatsen.se/ kommentera och läs!! ;)

/Amanda Larsson



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: