2010-09-07
21:52:54

FAAN
Kom till stallet, vaa super glad att få rida. Då jag inte red igår,
Börjar med att se att medryttaren ridit ut denna gången OXÅ.... Blir lite mindre glad,
Går till boxen och ser att där ser de ut som en svinstia.. Suuuck
Går in till henne, och hon börjar med att hugga efter mig.. :O
Så jag går ut och iggar henne .. sedan efter jag gjort maten och så, så går jag in igen och då är hon lite gladare så jag borstar av henne sadlar och så vidare.,
Går ut i pd, känner hur hon knappt går fram, men jag tänker att hon är på lite dåligt humör,
Jag ska trava, hon travar knappt då lägger jag till spöt efter några ponnysparkar, då travar hon lite fortare och framåt, men efter ett tag lägger hon bara av, helt.. 
så då tar jag och ger 2 rapp på röven och fattar galopp, de brukar få henne att bli pigg, att galoppera igång lite..
Men ikke,  hon galoperar som en KO. (TYP) och bryter sedan av mot skritt.. styr mot en bom. inget händer...
jag går upp till stora pd, (vet att de finns hinder där) så jag börjar trava och när jag styr mot 30cm hindret fattar hon galopp, men efter 2 -4 språng och några avbrott, är hon jätte svettig så jag Tänker: "Jag går ner till sjörundan där är hon alltid taggad,"
så går dit, Fattar galopp, men hon bryter av till trav, men hon travar friskt och glatt fram, men sedan när de är lite kvar så skrittar hon igen.
När jag vänder upp mot stallet fattar hon galopp. (själv) men de höll inte länge..

Så imon är de hoppträning., är hon som hon va idag, så kommer hon att få stå
Tors,Fre och Lör
Jag hoppas bara på att hon är lite trött och gått lite mycket typ,.. 

Jag ÄLSKAR mina röda Boots :D


Älskar dig Kwanza




Kommentarer:
#1: Joanna

åh, hoppas inte hon är sjuk eller något :o



bootsen är suuuuuper söta !

2010-09-08 @ 14:42:30
#2: Jennie

Har Kwanza en medryttare? :O Jag trodde att du red henne själv? Nu är jag lite förvirrad! x'D

2010-09-08 @ 18:50:03
#3: Jennie

Vad heter medryttaren? (:

2010-09-08 @ 18:50:48
#4: Emelie

Min nya blogg kommer snart och den kommer heta ryttareochhast.blogg.se. Sök på det gärna när den andra bloggen är borta. <333

2010-09-08 @ 21:19:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: