2010-08-20
21:21:02

Övning
För hästar som inte lyssnar på sin ryttare...
Jag brukar alltid värma upp en 20 min i skritt/trav/galopp, och sedan ligger jag och gör galopp ombyten över bom som en 8 för att få henne mjuk och så hon lyssnar på mina hjälper, efter jag har gjort de och hon lysnat bra, så skrittar jag ca 5 min och sedan hoppar jag studs för att hon ska bli ännu lite mjukare och få upp gymnastiken 

Sedan kommer de som man värmer upp till, att hoppa och få in så många galopp språng som man vill ha och hästen ska då lyssna på dig och inte rusa iväg,
För C-ponny är de 6 lagom stora språng och då kortar vi till 7 och om de går bra kanske till och med 8
sedan kan man länga till 5,
Så kan man ligga och hålla på ett tag öka, korta, öka, korta
vill man så kan man oxå göra övergångar mellan hindrerna i linjen.
efter de kan man gå över och göra en liten bana att man hoppar studsen gör ett galopp-ombyte och tar linjen. och de kan man göra några gånger. 
Man behöver inte ha höga hinder till detta, då kan man göra de typ varannan dag då hinder som är knähöjd på hästen inte sliter någonting

Detta gör hästen lyhörd så den lyssnar på sin ryttare :))
Lycka till :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: