2013-02-17
21:20:58

Kondition och Styrka
Vi har så sjukt bra backar att träna konditionen och styrka i. En lång och lagom brant och en kort och väldigt brant.
Solei var helt galen i början tills hon isåg att det är fett jobbigt att bralla och bocka i början när backen är lång och jag tvingade henne ill att orka hela. Så dom 2 första gångerna brallade hon som en galning, men sen märkten han att det var riktigt jobbigt. 
Jag körde 3 upp för den långa och halv branta och 3 upp för den korta och väldigt branta. Och hon va helt slut i slutet så hon fick skritta och trava äv i ca 25-30 minuter, Bara sträcka ut efter att ha jobbat på så himla duktigt.

Hon var så söt med för i den långa backen så hade vi kommit 3/4 upp i den så var hon nära på att bryta av men så peppade jag hanne med rösten så kännde jag hur hon tog i liiite till för att orka upp! Då blev det massor med beröömmm såklart♥

Måste rida dit oftare för hennes kondition är inte så speciellt bra! Så den ska jobbas upp nu. Ska helst gå till backarna minst 2 gånger i veckan. För om ca en månad så kommer första tävlingen gå av sapeln så då ska hon vara i kondition! :)

 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: