2013-02-13
22:47:00

Hej, god natt, osså!
Red Solei i Pd'n idag, och... Ja asså kan inte riktigt beskriva hur det gick för det var så upp och ner hela tiden. Ett tag gick det bra och sen så helt plöttsligt blev hon helt konstig och börja hoppa omkring och backan och sånt. Så blev lite arg efter ett tag och fick verkligen säga till henne ordentligt! Men som sagt så gick det väldigt bra ibland och sen lite mindre bra. Kände att jag tappade stöd och kortade och längde tyglarna hela tiden vilket inte blev så bra. Så till slut knöt jag änden av tygeln där jag kände att dom var lagom långa för den formen jag ville ha. Så knöt jag så att jag hade 5cm marginal från handen till knuten för då blev det ett bra avstånd mellan händerna och jag tappade inte stödet utan jag hade bra stöd hela tiden. Så dom sista 15 minutrarna gick i heeelt otroligt bra! Hon lyssnade kanon bra! Och jag fick igenom det jag ville. Härligt att sluta bra!!

Red nääästan hela passet utan stigbyglar. De ända var när jag skulle ta första galoppen så blev hon aas pig så då tog jag dom och så galopperade jag ett varv i pd'n och sen så gick jag in på min volt jag hade gjort i snön och släppte dom igen! Men ahh de är så jobbigt, eller inte jobbigt. Eller jo. Jag får så sjuuukt ont i sittbenen när jag rider utan stigbyglar och även med när jag rider längre så tänk då när jag rider utan.... Haha så fail ändå :(

Ahja, Imon så ska hon få gå på ängen och busa av sig! Tror verkligen hon behöver dom dagarna för hon tycker det är så sjukt kul! Sen så är hon så OTROLIGT pigg just nu så hon behöver bli av med lite energi. Sen tycker jag ju oxå om att frääza på lite granna på ängarna! Hehe :D

NU ska jag kolla på en film, Som de brukar bli på kvällarna. Haha Upp ganska tidigt imon för jag vill rida tidigt så jag kommer hem vid 12-13. Så får gå upp i tid helt enkelt! ;)
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: