2012-10-11
21:24:00

Pessoa Bett..
Varför blir de vanligare att små barn på sega ponnys med pessoa bett?
De är helt sjukt hur många som stoppar in pessoa bett i munnen på sina ponnys utan att dom ens kan följa med över hindret!

Som jag sagt innan jag ska INTE skriva något hatinlägg om pessoa. För jag tycker inte de är fel att rida på de. men då ska men vara Riktigt duktig ryttare som verkligen har erfarenhet. följer med hästen i VARJE språng. De får inte lova att ske en enda miss.

Men jag kan lixom inte förstå, Jag har inte ens en fundering till varför unga ryttare rider på pessoa på SEGA ponnys.. såg detta när jag var i MARK d var 3 ponnysar på rad som alla var sega och hade ett pessoa i munnen och ingen av dom små tjejerna kunde följa med ordentligt! Asså dom var jätte duktiga och red bra men dom har ju lixom fortfarande mycket kvar att lära och är man mellan 7-10 så kan man omöjligtvis följa med hästen till 100 över alla hinder de blir lätt misstag. de känner jag nu. Jag skulle inte vilja rida på de för jag är inte helt säker på att jag följer med!!!!

Nää lite synd är de faktiskt för de förstör ju bara egnligen om man inte kan!!!

Nää vill dissa de :// 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: