2012-11-18
22:22:08

Legends Anastasia
Som ni säkert förstått så ska Stasia åka om hem om någon vecka, Exakt när är inte bestämt. Men i alla fall ska hon hem!
Det är om jag förstor Belinda rätt 2 som är lite intresserade av henne, och jag hoppas såklart att hon blir såld! Men även om hon inte skulle bli de så vill jag inte ha henne längre då jag känner att hon inte är en ponny för mig och nu när jag har 2 ponnyår kvar så känner jag att nu vill jag ha en ponny som gör de jag ber om, jag vill hoppa högre, jag vill inte sitta och kämpa för att komma runt en LC banan som jag har fått göra sedan jag hade Kwanza.. Vilket jag inte tycker är kul längre, för jag vill bli ganska stor innom ridsporten och då kan jag inte sitta på ponnysar som jag måste kämpa med att få över små hinder.
Nu vill jag gå upp på LA i alla fall med en D-ponny. Så nu börjar letandet igen och jag hoppas jag hittar en så fort som möjligt, för hästlös vill jag INTE vara!!

Så nu om hon ska provridas och så och jag ändå inte vill ha kvar henne om hon inte blir såld så är de bättre att hon åker tillbaks så blir de inte så krongligt alltihopa!

Men jag kan ju i alla fall tacka Belinda att jag har fårr ha Anastasia här hos mig! För jag har lärt mig massor för hon är så otroligt känslig och blir lätt uppstressad och vild. Haha så mitt tålamod ligger högt nu ;)

Älskar dig ändå Legends Anastasia. Du har vart grym och du älskar att hoppa hemma och gör de med stormsteg. Men när de kommer till tävling så blir de inte samma gnista och jag känner att JAG vill inte pressa dig att göra något du inte vill... Och sen vill jag komma högre, och de gör jag inte med dig!
Jag hoppas med hela mitt hjärta att du hamnar hos någon liten tjej som älskar dig mer än något annat för de är du värd till 100%!!
Love you <3

Kommentar:

Hej! :) Vad kul att se dessa bilder och filmer på min gamla ponny! Jag köpte Anastasia av hennes uppfödare och har även haft hennes föl Legends Ronja. :) Jag red henne från noll till felfria LA och placering i ungponnychampionatet som 5åring innan jag sålde henne 2008 då jag blev för gammal.
Har förstått av det jag läst om henne att hon inte varit samma häst riktigt de senaste åren.. Hon är väldig speciell, hon hade riktigt mycket egenheter för sig under tiden jag hade henne. Det gällde att ha henne på sin sida så hon inte tjurade ihop, riktigt typiskt sto ;) Tycker dock du såg ut att rida henne riktigt mjukt och fint!

Saknar henne än idag, hon är en speciell ponny ;) Jag kan nästan minnas hur hon kändes att rida när jag ser dig rida henne på filmerna, trots att det är 5 år sen jag sålde henne! :)

Det jag tänkte fråga är, vet du vart hon finns idag? Jag har förstått att Belinda har sålt henne, men vet du vart hon hamnade? Jag har försökt skriva till Belinda vid något tillfälle men fick aldrig nåt svar då. Vet du nåt om vem som äger henne idag så får du jättegärna höra av dig! Skulle så gärna vilja veta hur det går för henne och hur hon mår.. Kram Emma

Svar: Hej. Åh va roligt att du hittade hit!Ja jag har sett detta, att hon va riktigt duktig ponny när hon var yngre. Men jag vet inte riktigt vad som hände med henne. När jag fick hem henne till mig så Hade nog belinda tröttnat på henne och hon hoppade nog lite högt för just då var väll inte Anastasias självförtroende på topp. Jag ville ge henne en chans hos mig men det fungerade inte riktigt då heller. jag et et träning i början när jag hade henne när vi skulle hoppa en liten serie och hon hoppade men hon blev så osäker och uppstressad så jag vet faktisk inte riktigt vad som hänt henne innan. Men jag försökte bara få henne att lite på mig vilket till slut gick ganska bra. Men jag kände inte riktigt att vi klickade och jag ville ha d-ponny, och hoppa lite mer och högre än va hon pallade med då!
Haha jaa, Vissa dagar kunde hon verkligen bara göra tvärt emot vad man sa, stå och kicka lite, stegra och ha sig. Haha så söt ;)

Vad Belinda har sagt till mig så är hon i Danmark hos en familj (jag har dock ingen aning om vad dom heter osv, men det kanske står på TDB om man söker på Anastasia? :)) och ska ha ett föl i vår, och jag tror verkligen att det är de hon ska göra. Vara hos en familj som älskar henne, rider ut i skogen och mest gosar. Och nu då ett föl. Liten paus från allt och bara gå och vara mamma IGEN :)))
Kram Jennifer
Jennifer Ekberg

2013-11-08 @ 00:01:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: