2012-05-24
21:32:55

DISS
Idag tänker jag Dissa folk som slår sina hästar när dom stannar PGA att ryttaren slutar rida/svänger försnävt OSV! Hatar folk som gör de! Ta att man gjorde fel och kom på hindret igen! Klart man blir besviken att hästen stannar, men asså man kan inte ta ut de på hästen! OM de är ditt fel att den stannar, så klappa hästen och kom om igen, och TA DE, säg till dig själv att vi tar de nästa klass/Tävling!

DOCK tycker jag att en tillrättavisning är HELT okey och tycker att de är lite sjukt att dom har behövt sätta en lag (ATT INTE FOLK KAN HEJDA SIG ATT SLÅ SIN HÄST SÅ DOM MÅSTE HA EN LAG!!) att man får ha de som drivande hjälp till hindret men inte när den har stannat!
Då jag kan tycka att vissa hästar behöver en tillsägelse framme vid hindret (och då menar jag inte att man ska ta i för kung och fosterland, men att man lägger på spöet lite halv löst ett par gånger så att hästen fattar att nu ska vi hoppa). Om hästen stannar för att den är allmänt dum och man inte säger till den, att den fortsätter och stannar gång på gång på gång! DÅ tycker jag att de är okey!!!


Så jag är VÄLDIGT glad att jag rider en häst som är snäll och hoppar när jag gör rätt! Så jag inte behöver använda spöet och bli tillsagd!!




Kommentar:

Jag har också tänkt på det där... På en lokaltävling satt jag iprincip och hoppade på läktaren för att jag var så förbannad på alla idioter som gjorde dundermissar och tog ut det på hästen... Är det en ny regel att man inte får slå en stillastående häst? Den har jag aldrig hört, men det låter väldigt vettigt!



// FIA- TEAM EQUIPE

www.teamequipe.blogg.se

2012-05-25 @ 21:06:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: