2010-11-14
00:21:29

Svar på frågestund
1. Hur länge har ni ridit ? :D
ca: 8 - 9 år

2. Har du någon gång tävlat i dressyr med Tello? :)
Nej, men min syster har. Och det har gått väldigt bra :)

3. Varför står inte Tello på Nääs? :) Jag vet att det är en ridskola = mkt spring och sånt, men finns det någon annan orsak? :)
Dels för att det är för långt bort och att hos mormor står vi helt gratis och hon mockar, fixar maten, släpper in/ut, byter täcke osv.. + att det är rätt så nära :)

4. Hur många dagar i veckan rider ni på era hästar?
4 - 6. Han vilar en dag + min syster rider 1 - 2 dagar med :D

5. Och hur många av ridpassen i veckan är dressyr, hoppning, uteritt, annat?
hoppning: 1-2, beror på om det är tävling.
dressyr: 1-3
uteritt:2-3
På ett ungefär!

6. Jag tänker själv att säsongen börjar ta slut.
Om ni båda tittar liksom tilbaka på året som varit. Hur känndes då tävlings året på...
..våren : Hyfast bra, en del rivningar, men är endå nöjd:)
..sommaren : Gick bra, en del placeringar:)
..hösten : Bra! men han började stanna lite då och då, men är väldigt nöjd med honom iaf! Nollade våran första 110 bana(Y)

7. Hur ser era mål ut nästa år?
försöka nolla en LA tror jag!

8. Vet ni nåt som ni liksom, d här ska jag leta efter på GBG horse show!
Har faktiskt inte tänkt så mkt på det! Men nån hjälm, ridbyxor? mm..

9. Ni är grymma jue me era ponnys. Men har ni nån dold talang? Typ sjunga, måla, matte
HAHAHA, vet inte faktiskt. Men jag är rätt bra på matte:P

10. Hur gammal är du?
14! fyller 15 i januari :)

11. Hur stor är Tello?
147.0

12. Vad är ditt mål att tävla med honom?
MSV

13. Vad har ni båda för kamera? :)
Det är min systers, men det är en Nikon D40, tror jag ?

14. hur hög är Tello & Kwansa i mkh ?
se ovan!

15. Kommer du sälja Tello när du inte får tävla ponny längre?
äger honom inte! ( än iaf:P )

16. Hur högt har du hoppat som högst med Tello?
140

17. Hur högt har du hoppat som högst med häst /ponny (inte Tello)?
ponny: 115  häst: 90 tror jag

18. Kan du beskriva ungefär vart Tellos stall ligger?
lite krångligt. Men lite efter VästraBodarna så finns det en järnvägsövergång. Man kör över där och kör längst in på en "skogsväg". hahah

19. Finns det några bättre ridstövlar än Tretorn Advance? :)
haha, finns det säkert. Men jag älskar dom, har inte haft andra:)







Kommentar:
#1: Joanna

Är Tello inte din? :o

2010-11-14 @ 11:09:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: