2013-05-15
21:55:50

Solei, Solei, Soleii.....
Blan undrar jag faktiskt vad hon pysslar med. Det går lixom inte en enda dag utan att det har hänt något eller att hon har gjort något dumt... Hon är så speciell min lilla kråka.. 

Idag när jag kommer upp så står hon utan täcka och jag undrar lite varför efter som att hon hade de på sig när jag släppte ut henne. Så jag tog in henne och borstade av henne för att sätta på täcket igen om hängde i stallet. Men när jag kommer in med henne ser jag att det är massa blod på benet och att det är en flik typ, och2 skrapsår på hasen och sen ett på rumpan. Så ringar ju mamma så hon får komma upp och då kommer även Kristina ut i stallet och säger att när hon kom hem så var alla remar utom fram trasiga och täcket hade blårt fram och lagt sig bubbelt så hon hade tagit av det. 
Så Troligt vi har Solei fastnat i något när hon har rullat sig och så har hon dragit och sådär. Men Skrapsåren är ingen fara, och såret var inte heller någon fara alls. Vi gick ner till Linda som var och red i Ingareds Pd'n så fick hon kolla på det och hon sa att vi skulle tvätta, Lägga på Tjärsalva, och ta sån linda påå. Så jajamen så blev det! och det är mest för att det flikiga ska draihop sig och läka ihop utan att det kommer i något smuts och grejer. Men hon är inte halt eller något sånt så att jag kommer rida lite lugnt imorgon ändå!

Idag skulle jag ändå inte rida för jag har fått utslag på mig kropp för att pollenet börjar komma :( och då ville jag inte rida för att det kliar så mycket så jag skulle bara blivit irriterad på de och på allt annat runt om krig.. :O Men sprang då upp till stallet och sedan hem. 
 
Snälla lilla Solvej... Sluta hålla på och gör massor med konstiga grejer!



Är fktiskt lite mer äckligt än va de ser ut på bilden ;P

Snögging.se


 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: