2013-03-31
22:50:48

Solei 31/3-13
Konditions tränade som sagt i PD'n idag körde 3 styckna 5 minutare med 2 min paus imellan. När man hör det såhär så låter det inte mycket, men när man väl sitter där upp och rullar i 5 min på en häst som blir tröttare och tröttare så är det sjukt långt!
I alla fall så var Solei så sjukt duktig, Hon försökte verkligen och kämpade ända in i det sista. Sista omgången så var hon verkligen superduper trött men hon försökte ändå och galopperade på bra även fast det gick lite långsamt och lite slösigt. Men vad mer ska jag begära? Hon gjorde det hon skulle och det gjorde hon bra. Hennes kondition är verkligen inte bra så en duktig ponny skrutta idag!
När jag skulle skritta av den långa rundan för att hon verkligen skulle få skritta av ordentligt och bara sträcka ut så gick det inte fort, Haha hon va så trött min lilla skrutta!

Kommer nu att göra detta tyyp 3 gånger i veckan och öka på en min för varje gång. Nu kör vi och hennes kondition ska var i toooopp! :D

Världens bästa Solei, Ååh älskar henne så! <3
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: