2013-06-28
02:04:19

Riktigt arg....
Jag hade tänk att sova nu, men jag mååste skriva de här först Och jag kan redan nu be om ursäkt för mitt ordval.....

Men jag blir så OTROLIGT jälva jätte förbannad när jag hör, och sitter och läser om personer som blivit nertryckta av en VUXEN människa som även tryckt ner mig.
För det första, hur kan ens vuxna människor stå och trycka ner barn inför folk rent utsagt mobba dem för hur dom rider, vad dom gör osvosv. Visst alla kan göra misstag, fine. Men bara för det så skan man inte stå och skälla som bara den. Man kan tala om att det var fel och tänk på detta till nästa gång.
För det andra, Hur fan kan man stå och säga massor med elaka saker en dan och sedan dagen efter låsas som ingenting har hänt. 
En vuxen människa som inte har mer vett i huvet än att dom tror att ett barn/ungdom släpper det över natten borde ju inte få gå utanför dörrarna. Det är klart att man tar åt sig. Står en vuxen människa och säger elaka eller nedlåtande saker till mig går jag runt och grubblar, är arg och ledsen på det i dagar, veckor, för vissa grejer i månader.
Denna personen är jag så trött på så att jag snart spyr. H*n har fåt min att vara såå nära på att sluta rida. Men jag tog mig i kragen och SLUTADE att lyssna på h*n och tog saken i egna händer, och gjorde det jag kände för och trodde på, och hur har det gått, Jo men hitintills jävligt bra!

Jag förstår inte hur en VUXEN människa ens har mage till att stå och trycka ner barn så mycket, asså jag vet inte ens hur jag ska skriva det för det är så gelet olågiskt, det ska inte ens behövas tas upp att detta händer. 

********************************************************************************************************************************

När jag ändå är i farten och är arg kan jag ryta till lite extra på mera hästmänniskor...
Sen förstår jag inte, bokstavligt talat INTE vilken värld vi lever i, Det är för mycket jävla tjafs och tjöt kring dessa hästar och hur man tar hand om dom hit och dit. Det är väll för fan ens ensak om vilket bett/ täcke/ sadel/träns/benskydd/strö till boxen man vill ha. Allt ska dessa jäkla häst männiksorna lägga sig i. Okej om man rådfrågar, okej om det är en tränare som inte tycker ett visst bett och ger ett allternativ till ett annat, Men  att stå och klaga på att någon anväder de bettet osv, är fan inte okej. Sköt ditt så sköter jag mitt, Min häst mitt bett mitt problem, svårare än så är det inte. 

Jag är glad att jag står i ett litet stall utan massa jobbiga människor som ska tycka och tänka om allt. Jag tycker att allt kring hästar och ridsporten blir så galet tråkigt när man får höra allt detta jag har fått höra nu. Man blir bara så paff, arg, ledsen, irriterad och jävligt förbannad. 
Jag har lärt min att skaka av det mesta men det är klart att får man knivar i ryggen så sitter som fast. Och det är så sjukt tråkigt att höra som se dem som råkar ut för det nu. Hur lesna och besvikna dom blir, och jag vet PRECIS känslan. Så nej. Usch, det mesta får man bara dra in genom ena örat och ut genom det andra.. 

 
 
Nu ska jag runda av och be om ursäkt för mina fina ord jag har använt. Men nu har jag vart arg, GOD NATT!




Kommentarer:

Håller med!

2013-06-28 @ 13:42:55

Håller verkligen med!!

2013-06-28 @ 17:00:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: