2013-01-25
22:53:23

Solei <3
Idag kom hon -- ponnyn jag väntat på. 
Ett svett-isabella-färgat D-ponny sto på 15 år som gått LA:3 dressyr (tror jag det var. Jag har inteså kolla på va dressyren heter hehe) och LB i hoppning men har inte tävlat så mycket hoppning de senaste då dom var mer intresserade av dressyren. Men hon tränar på typ LA nivå och har bra teknik. 

Jag kan ärligt säga att jag inte har hoppat henne, jag har inte ens sett henne hoppa, Jag har bara ridit henne dressyr i ett ridhus knöfullt med folk..... Men jag litar på vad ägarna säger och vad Sandra och Pia säger då Solei har tränat för Sandra och Pia i massor med år, vilket är kanon bra för mig! 
Men i alla fall så har jag inget att förlora. Hon är en speciell dam och kan bli lite osäker på tävlingsbanan, men benen om och pusha på. Jag är väll ganska vana vid dessa ponnysar vid de här laget. (*de sved i någons ögon att läsa de, MOHAHA*) Så jag hoppas med hela mitt hjärta att de kommer att funka kanon bra!  :))

Jag ska lära känna henne nu och få till lite träningar och så till våren så ska vi hoppa gota cupen men innan dess hoppa någon CR eller liten tävling.
 
Och nej, vi har inte köpt henne, även fast jag hade velat de! Nono inge hest köp.
 
Kan knappt tro att de är sant. Denna otroligt fina ponny står nu uppe i stallet och tuggar på lite hö! 
Min dröm.
(Kan ju tillägga att de är Pia som rider på filmen som låg ute på hästnet. Maah, Ser helt awesome ut!! )
 
 
Längtar redan till imorgon, Ska upp och gosa med henne massor. Och så ska jag rida ut med Emmy en sväng. Ska bli super kul!
På söndag så rider jag till Simmenäs så ska jag känna lite på henne, Och skutta litegranna! (förhoppningsvis kommer det film :)
 
 

Kommentar:
#1: Emelie

har du henne på foder? :)

Svar: Ah precis :))
Jennifer Ekberg

2013-01-26 @ 09:10:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: