2013-01-07
23:07:49

Imorgon börjar skolan och mitt hälsosamma liv!
Jag sa ju som nyårslöfte att jag skulle börja träna mera för att få snygg kropp och mage för sommaren 2013 och även SLUTA äta godis och sötsaker hela tiden.
Jag har dock inte börjat med de än då jag bestämde mig för att börja med de i samma veva som skolan började. Då vi har haft så mycket godis hemma, KVAR från jul och nyår. Så jag kännde att jag inte kunde stå emot de, Men nu är de nästan slut (Inte bara jag som har ätit.) så nu är hela familjen runda och goa.. Haha nej men de sista ska gömmas eller så skulle pappa ta med de till jobbet eller något.
Men jag har i alla fall vart ute och gått mer och längre med Zlatan, Har gått 1 timmars ibland mer, promenader i ganska bra tempo och gjort mina situps.
Men i alla fall så ska jag börja imon och jag är riktigt taggad för detta nu. Efter som att jag och Jennifer gör detta båda 2 så blir de lättare att peppa varandra om man blir sötsugen i skolan och sånt. Fast jag ska inte ens ta med pengar, och inte ta om folk erbjuder godis eller likande. Nu får de vara bra lixom!

Så länge jag inte har häst så kommer jag att försöka få 2-3 långa (1timma ca i ett bra tempo) promenade i veckan och sen kanske försöka springa någon dag i veckan.
Måndag: Promenad
Tisdag: Är hemma halv 6 så de får väll bli en "vilo" dag. Fast har idrott
Onsdag: Har ridprofilen + idrott
Torsdag: Promenad
Fredag: Springtur på ca 20-30 min + Idrott
Lördag: Vila (fast lär ju bli någon promenad med doggishen ändå.)
Söndag: promenad

Såhär kommer de ungefär att se ut. Och om/när jag får en ponny så kommer jag ju att cykla upp till stallet och om hästen har vila så går eller springer jag upp till stallet!
Och så får jag Promenera mer och länger på helgerna helt enkelt när man har mer tid :)

Så nu jäklar, Nu är jag taggad för detta.
Imorgon börjar mitt nya liv, de kommer bli svårt i början men SKA klara detta nu..
BYEBYE GODIS OCH ALLT SKÄP. HEJ TRÄNING OCH NYTTIG MAT!





Kommentar:
#1: Iris HF

Jätte fin blogg!
Besök gärna våran :)

2013-01-08 @ 21:12:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: