2013-04-28
23:02:12

Nu ska jag sova, Ska bara berätta en sak först.
Igår när jag skulle ta in Solei från hagen så måste man ju gå igenom lösdriften (som jag säkert nämnt några gånger) Så stod Nikita där inne så då skulle jag sätta för så att jag kunde komma in ändå, så då blir det en liten gång så man kan gå ut ändå. Så jag gjorde det och sen när jag gick med Solei där så kolade hon på något och gick imot tråden som var ett sånt spiralstängsel. Så hon vifta till med Svansen och fastnade och det är klart hon fick panik asså. Hon slängde sig ut på mig med den fast i svansen! Den lossnade men bara på ena sidan så det var ju fortfarande el i... 
Fick ringa mamma i panik för jag var ensam i stallet och det var ingen hemma... Så Mamma fick komma upp till stallet så att vi kunde få loss henne för hon hade ju lite halvt panik och jag ville verkligen inte att hon skulle fastna med benen i den där saken. Mamma fick ta loss den så att det inte var någon el kvar i den och så. Och jag fick knappl komma bak till rumpan och efter som  att jag höll i henne och skulle klippa loss svansen från stängslet och mamma höll i stängslet och kunde inte göra något mer än de med sin arm så blev det rätt krångligt. Mend det löste sig som tur var. Svansen är dock inte speciellt fin, Men huvudaken är att hon inte skadade sig.. Får odla ny svans helt enkelt... ;)



Jaja, Nu ska jag sova, Har typ en timma sovmorgon imon så det är ju rätt skönt!! 
God natt sov gott!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: