2012-10-10
08:45:44

Bett
Jag måste verkligen testa mig fram nu. 
För hacket då är hon väldigt pigg hela tiden och har verkligen framåt bjudningen till och över hindret ock så hänger hon sig lite och då försöker jag få upp henne. Men då bromsar jag samtidigt vilket jag ABSOLUT inte får göra för då blir de sånt undertempo och de var de som hände i söndags på MARK i första klassen. Jag måste låte henne gå med huvet längre ner men ändå ha ett mjukt stöd och bara rida fram utan att hålla!!

Jag ska testa 3-delat bett på Fredag när jag tränar för sandra för hon ville se henne på bett i alla fall när jag red fram, men jag ska nog hoppa på de oxå för jag vill känna hur hon känns att hoppa på de, För funkar de bra så kommer jag få variera för jag tror hon är lite sån som maggie. Kan inte ha samma bett för länge för då lär hon sig hur hon ska komma undan!
Så nu blir de att testa sig fram lite granna!

Är de någon av er som vet ett bett utom hack och tredelat (inte 2-delat tack) Som är bra för en häst med inte så mycket framåt bjudning. Ett bett som man kan variera med dessa betten som jag har?
Skulle blil jätte glad för lite tips då jag själv inte är jätte bra på bett!! ://
 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: