2012-11-03
17:36:28

Träningen
Träningen gick ganska bra, Jag tyckte dock att de va lite flängigt, dock så var e ju ingen annan som tyckte de. Men jag ställer höga krav på mig själv och då märker jag så väl på mig själv när jag viftar eller så.. 
Men anastasia va grymmer! Saken är den att vi måste få upp tilliten för varandra. För så fort hon kommer mot en serie så spänner hon till sig och blir lite fundersam av sig! Så jag måste puscha henne framåt och bara lirar runt så hon tycker att de är sjukt kul de vi gör isäller för att de ska bli en obehaglig känsla, För då kommer hon inte hoppa på tävling heller sen!

Så idag hoppade vi en serie med en 2 studs ett galoppsprång till en oxer och sen ett galoppsprång till en 2 studs. Där så hoppadade D-ponnysarna typ 1-1,10m och brett men jag stannade på ca80 med en härlig framåtbjuding och härliga språng så då tyckte vi att de räckte med den övningen!

Gick över till andra långsidan där var de en bomm 11m(3galoppsprång) en bom där de 4 galoppsprånget kom och sedan ett hinder. Hoppade på 1m några gånger så räckte de där oxå! Och jag är stolt att vi kom över de så bra som vi gjorde utan osäkerheter från någon av oss! När de liggar några bommar framför så blir jag tryggare för då vet jag att vi kommer rätt och då kan jag överföra de till Stasia och då litar hon på mig!
Så härliga språng på 1m! :)

Efter de så hade vi ett vågplank, eller inte vågplank, eller jo ett typ av vågplank xD Men de är typ kantigt och ser man de från långthåll så der de ut som de typ är böjt.. Haha asså går ju inte förklara!
Men där så hoppade vi en liten omhoppningssväng, Och första gången så gick vi på ett bestämt ställe och de gick kanon. Sen bytte vi varv ovh då fick vi välja hur snävt vi ville gå, och jag vände för de gör hon galant! gock rev hon första gången då hon blev lite flack och inte kom under med bakbenen i avsprånget. Men andra gången kom hon jätte nära men där visade hon att hon litade på mig så istället för att stanna hoppade hon i ett för mig omöjligt läge och klarade hindret galant! ;D Haha Duktig ponny!!

Men nu är de lite ungponny tänk med myyycket beröm och bara ta de med is i magen så ska vi jobbaihop oss under vintern ::DD
 
1m. Ingen bra bild men ändå tycker jag om den sjukt mycket <3
 
 

Kommentarer:

Vad kul att det gick så bra för er, såg toppen ut det jag såg iallafall 😃😃😃

2012-11-03 @ 20:37:26
#2: johanna

Verkar som du jar en fin ponny :)

2012-11-03 @ 21:08:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: