2012-03-04
22:06:51

Många Nya Här
Efter som att jag vann tävlingen i gruppen "Ryttarbloggar" på FB och fick en länk så har de kommit många nya hit!! Så jag tänkte berätta lite om migsjälv och så, kanske lite mera än de som stod på Intervjun! ;)

Jag heter då somsagt Jennifer och är snart 16 år (om 2 månader ca) jag går i 9:an i en skola i Alingsås och efter sommaren ska jag gå Barn och fritid på Lerum! Jag är ganska galen och gör gärna saker som gör ont eller är lite udda! Jag skrattar åt ALLT, även åt sånt man inte ska skratta åt!
Mitt liv Består av Hästar och ingenting annat! Jag är i stallet hela min fria tid efter skolan!
Jag har en C-ponny på foder som eter High Energy men kallas Hajen! Hon är verkligen helt otrolig på alla sätt.. Vissa dagar är hon otroligT jobbig och vissa dagar helt otroligt duktig! Just ju är hon inte kul att ha o göra med utan stegrar och gör luftsprång och gör inte så mycket som jag vill utan bestämmer själv vilket egentligen inte är okey! Men vi jobbar påT!!


Jag har haft henne sen den 16 juni -11,!
Nu ska jag berätta hur de gick till när jag fick henne, eller va man ska säga ;)
Vi var och tittade på en tävling i LORF (Lerum) så var Julia, som red Hajen då och hennes mamma linda där, och vi frågade varför dom inte hade med sig den nya C-ponnyn? Och dom sa att dom skulle lämna tillbaks henne för attd e inte funkade mellan Julia och henne, så sa Även Linda att jag kunde få komma upp och rida henne under sommaren då hon skulle vara kvar hos dom på Bete över sommaren, men jag tod de inte på allvar och skrattade lite, för jag hade sett henne när hon vart Knäpp på tävling!
MEn när vi kom hem så sa mamma att de kanske skulle vara värt att prova henne så jag fick rida över sommaren! Så jag skickade ett medelande till Linda på FB och fick svar ganska snabbt så några dagar efter åkte vi upp och provade henne, Och jag blev helt tok kär i henne med en gång! Så min typ av ponny! JAg red henne nägra dagar i veckan till att börja med, men efter att tag så blev de VARJE dag! Vi åkte ut och tävlade för att se hur hon var där, och Ja första tävlingen blev de vinnst i LC'n och Ett ner i LB'n! Andra tävlingen Åkte jag av i LC+5 och fick ett stopp i LB'n!
Ägaren va på den andra tävlingen och tittade när de inte gick så bra, Men vi bestämde att vi kör ett halvår på foder så kan vi se efter att halvår hur vi gör då! Allt flöt på BRA och vi fick MÅNGA bra placeringar i Hoppningen!
Och nu i början av Mars så bestämde vi ett halvår till!


Vi har hoppat LC Med vinnst och LB med nolla i grunden och 4 fel i omhoppningen! Kom även på 14 plats i GP kvalet vilket var över förväntan! Jag blev verkligen chockad över att jag kom så bra till med HENNE!! Vi har hoppat ett hinder på ca120cm :)
I dressyren har vi bara startat en start LC:1 Och där fick jag 60,71% och de var jag oxå överraskad att jag fick då hon fick lite ryck i galoppen och fick 4a, 4:or och 1 eller 2, 2:or.... Så om hon inte gjort de så vet jag inte riktigt vart jag hade hamnat! men bättre än näst sist i alla fall ;) Haha
JAg är verkligen jätte glad att jag tog chansen att prova henne! För såhär bra blev de!!!
ÄLSKAR DIG HIGH ENERGY 
Hoppas att ni fortsätter att följa bloggen! :))

Kommentar:
#1: Hanne

Ni är såååå söta ihop!

2012-03-07 @ 23:47:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: