2012-04-21
22:31:36

träningen
Maggie vilade ju igår, och de kommer jag ALDRIG låta henne göra dagen innan någon sånthär!! ALDRIG..
Hon var överallt och ingenstans bara hoppade runt och var dom en exploderande bomb hela tiden nästan, men om man bortser från de så gick de väldigt bra! 
Vi hoppade en kombination som var 11m och där imellan skulle vi få in 3 galoppsprång och i vanliga fall har man 10,5 för 2 galoppsprång på tävling.. Fast de blev knappt thigt för mig, för Maggie är ändå väldigt lätt att reglera även om hon är pigg, så de gick super!
Hindret in låg på 50 (?) kanske och i slutet låg räcket ut på 1m-1,05m Och de blev ett super språng!!

Efter detta hoppade vi en liten bana (då va de 2 galoppsprång i kombinationen), hoppade den först på typ 80 och de flöt på ganska bra! 
Sedan höjde Sandra allt till 1m och ett hinder låg på 1,10m... Hon vart helt tokig och hoppade bara runt och drog iväg. Första gången kom jag till kombinationen.. fick ett kontigt språng och hon rev och de blev skitlångt till B-hindret men hon hoppade de och gjorde de bra ändå. Så efter de var de räcket på 1,10 och där emellan va hon helt väck, hade typ ingen kontroll, och efter som jag inte tycker om att hoppa högt så styrde jag inte på de!....
Men hepp- nepp då fick jag börja om.. Och är jag kom till räcket igen så red jag på de, men då blev de ett stopp.. då fick jag börja om! (Sandra ville att jag skulle hoppa banan med flyt och komma runt utan avbrott!) Men denna rundan gick helt galant! Jag skruvade upp mig och fan.. Nu sket jag i allt och bara körde, och red framåt istället för att sitta tjuv hålla. och Ja de gav resultat. Blev en "felfri" runda och i kontroll men ändå framåt! :) Kändes galant!

Fick mycket beröm.. och ja vem gillar inte de? Hohohoho




Fett snygg!!!




1,10 :))



Nu längtar jag som ett jädra as till nästa helg :D Haaha


XoXo Jennifer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: