2011-03-26
22:51:40

svar på frågestund

Postat av: Ebba


1. Betalar ni alla era häst saker själva?.  
Nej inte allt!! Iland gör jag de! Men jag har en så snäll Mamma :D


2. Vart har du jennifer köpt din sadel?.
Jag har ingen sadel XD


3. Hur känd är eran blogg?

Asså den är väll inte så känd, men folk vet ju villka vi är


4. Hur många besökare har ni om dan.

mellan 65- 90 unika varje dag


5. Sen så vet jag att jennifer la ut en länk till en blog på sin bdb,om typ djurplågeri, hur hittade du den?.

De va Min kompis som la upp den som hon hittat. (vet dock inte hur)


6. Vilken tävlings nivå tävlar ni båda på just nu eller förut?.
Tävlar inte just nu

 

Postat av: Mikaela


1. Hur ser er drömhäst/-ponny ut?
Som Livisto Z

2. Vilka/vem är er största bloggförebild, både inom hästbloggarna och övriga bloggare?
Hahaha svår fråga men Om jag måsta välja är de nog Johanna GB, För hon matchar alltid snyggt hon har fina ponnysar och Rider VÄLDIGT bra!!

 

3. Är ni renodlade hopp/dressyrryttare eller föredrar lite blandad ridning?
Jag ÄLSKAR att hoppa men jag Älskar lika mycket dressyr när de går bra och man har en häst som kan ;D HAha

 

4. Vad gillar ni bäst att skriva om - olika ridutrustninginlägg, åsikter och tankar eller rent av er vardag?
Det är olika

 

5. Hur länge har ni bloggat och har ni haft någon blogg förut?
Vi började blogga torsdagen den 8:e juli 2010 när Allis Skicka ett Sms och fråga om jag ville börja blogga med henne :)  Och nej jag har inte heft blogg innan

 

6. Hur brukar ni oftast börja ert ridpass, beroende på vad ni ska rida?
Så Klart massa skritt och den lite lösgörande grejer inför båda ”grenar”
Hoppningen: efter skritten och de, så trava lite men inte jätte mycket (Lite lösörande där också)
Och sedan galopp och börja lite över bommar
Dressyr: De är mycket trav efter skritten med mycket övergångar. (lite olika där faktiskt)

7. Vilket/vilka är era största favoritmärken inom ridutrustning?
KL och JW :D

 

8. När det gäller ridutrustning, vilka färgkombinationer tycker ni ser bäst ut?
Blått/rött/Vitt och Brun/vit/Rosa

 

9. Vad var det som från början fick er att fastna för det här med ridning, tror ni?
Oj sicken fråga xD Haha Ärligt talat vet jag inte riktigt, Men MOA johansson som va min bästis för en gäanska många årsedan skulle prova att rida på nääs och då så ville jag också prova att göra de igen. Efter som jag hade provat rida på ARS inna men de gick inget vidare :P

 

10. Vilka är era förebilder av tävlingsryttare?
JESSICA KÜRTEN  helt klart och så Roffe då :)

 

11. Har ni någon ideal för "den perfekta exteriören" hos en häst eller spelar personligheten och temperamentet störst roll?

Klart inte personligheten och tempramentet spelar störst roll men de är 2 saker som är viktiga också. Jag skulle tillettexempel inte villja ha en häst som hugger eller sparkar mig varige gång jag kommer till den!
Men dom ska ha sin egen persomling het i både hantering och i ridningen sen ska de inte va för slöö oh seg men inte heller så den inte går att kontrolera!

 

 

12. Spelar det sk. "ridmodet" och outfits stor roll i er hästvardag vid sidan om själva ridningen?
Jaa ^^ HAhah

 

13. Har ni övriga tips på lösgörande uppvärmningar och diverse?
Njaae asså mycket skänkelvikningar, Öppna/sluta Redan från start.

 

14. Vad var det som fick upp ert intresse att blogga?
Jag hade inte tänkt på de innan Allis fråga mig, Och sen har de ju blivit roligare och roligare när shyst folk kommenterar Snälla saker :)

 

Postat av: Emma

1, vad är eat favoritgodis ?
Lakris och Hallon dödskallar


2. vad e e ert mål med ridningen ?
Om man Får drööömma så är de OS och Världscupen..


3. hur många år e ni ?
14, 15 om ca 5 veckor :D


4. vilka klasser tävlar ni nu `?

Tävlar inte just nu :(

 

5. hadde ni någon ponny innan ni har dom som ni har nu ?
Kwanza!
Mandus
Och sen lite typ sköt hästar men domma red jag minst 5 dagar i veckan

 

6. hur högt har ni hoppat ?

ca 135cm med Savannah


7. känner ni nellie berntsson ?

Känner och känner. Vi snackar lite ;P

 

8. vad e favorit maten ?
vet inte riktigt, är inte så förtjust i mat alls XD


9. vad e favorit drickan ?
Pelle sprutt eller va den heter, den där blåa XD


10. varför började ni att blogga ?
ROLIGT :D


11. hur mkt e ni i stallet ?
Inte så mycket nu förtiden men ca 4 dagar i veckan


12. när får era ponnyz mat ?
Morgon mat?
Vid halv 8


13. när får era ponnyz lunch ?

vid 1-2


14. när får era ponnyz middag ?

- Dom får ingen middag


15. när får era ponnyz kvällsmat ?
Vid typ kvart i 9


16. hur mkt mat ger ni till era ponnyz till exp morgon, lunch...mm ?
-

17. har ni någon gång skaddar er bland ridningen ?
Ja typ. Jag ramlade av en lektions häst engång och slog ryggen i typ hindersöds blåten länst ner, Och sen har jag ramlat av en shettis och strapat upp hela ryggen


 

 

Postat av: Estrid

1. Hur många läsare har ni?
Kolla Allis svar


2. Vad är det bästa/sämsta md att blogga?

Sämsta: Att man känner sig tvingad till att blogg.. och de bästa är att man får sånt stöd av alla som läser :D


3. Vad hette er första favvo häst?

Jaguar, eller Nikita tror jag :D


4. Vad är det högsta ni hoppat på häst?
135 cm


5. Har någon av er tävlat STOR häst nån gång?

Nej men ska tävla savannah :D


6. Har ni brytit något pga att ni trillat av/blivit sparkad m.m?
Noopp


7. Isf vad?

-


8. Vad heter era bästa kompisar?
Disa, Lisa, Joel Typ :P


9. Vilka bloggar läser ni?

Ojj,
http://ponnysanning.blogspot.com/

http://ponnyochryttare.blogg.se/

http://nellieberntsson.blogg.se/

Och sen lite andra


10. Vad är ni gladast över att ni har, tex ridstövlar/ridhjälm/borste/benskydd?

Mina falsterbo stövlar/Uvex hjälmen och mina Schabrak :D

11. Hur tänker ni när ni ska göra ett inlägg, vet ni vad ni ska skriva eller skriver ni det somkommer upp i huvet?
Hahah Siccken fråga, de är olika tror jag ;P


12. Håller ni på med någon annan sport än ridning?

Noopp, Fast tror jag skulle villja börja Cykla Mounten Bike .P


13. Har ni hållt på med en annan sport än ridning?

Japp dans, fotboll, handboll, och innebandy


14. Hur många timmar spenderar ni i stallet per dag?
typ 4 :)

15. Vilka sysslor gör ni i stallet (mockar/intag-utsläpp m.m)?
Mockar, Mat, Vatten och rider, Fast ibland så är de bara ridningen jag behöver göra ;D

16. HJälper era föäldrar till mycket?
Min Mamma Hjälper mig GRYMT mycke, Hade inte varit där jag är idag om inte min mamma hjälpt mig med betalning, körning och en massa mer!!

17. Tycker ni det är viktigt med märkesgrejer?
Nej men de är sjukt snygga och sköna grejer ;D


18. Vad hette er första ponny?

Har ju inte haft någon egen ponny men Mandus va som ”MIN” första ponny :) En liten B-ponny, Som jag saknar ihjäl mig efter..


19. Spelar ni nåt instrument?
Nepp är kass på Instrument :P


20. Känner ni någon av "storbloggarna" inom hästvärlden? :)
Lisa På ponnyochryttare, Och typ andrea, Eller ah, Jag red ju hennes förra ponny filip2 Så :))



 

Postat av:

kan inte ni ha en tävling?
Vi har tänkt på de, men är inte säkra än :P





Och ”vinnaren” blev ju Estrid på
http://ejls.blogg.se/





XOXO Jenniifer


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: