2011-06-30
20:40:27

Träningsläger dag 1
Pass 1: Dressyr var de som stod på schemat! Jag var riktigt taggad på de för jag ville rida dressyr för tränare efter som hon kan gå riktigt bra i dressyren. Men när vi började rida så blev jag mindre taggad, hon började studsa och hålla på.. Men sedan gick de bra ett tag och sedan skulle vi flytta dom på volterna och då börjar de... Hon stegar och stegar håller på som en galning. Högt stegrar hon oxå inga mesar. Försöker att ignorera de men de var inte så lätt när man var tvungen att ge henne björn kramar varige gång hon stegra för att hålla min kvar... Efter att hon stegra så mycket och jag tyckte de blev lite läskigt så travade jag bara runt så att hon INTE skulle bråka, men när vi skulle skritta jätte kort innan vi fick släppa ut tyglarna så började hon igen, men jag vann över henne...
VILL BARA DRA ETT STRÄCK ÖVER DETTA RIDPASSET!!!

Pass 2: Detta började bättre med bara lite stegringar och hoppa i luften! men när vi skulle börja hoppa så bara hon drog men kunde inte galoppera! Vi skulle hoppa låga hinder på ca 50cm och bara tänka på sits, vägar, takt och rytm.
Men hon började cpa så de gick inte rida, hon stegrade sig mellan hindrena och INGET fungerade.
Man skulle ge varandra poäng så som man ger i Dressyren fast säga till varandra men jag fick säga mig takt och rytm själv och då fick jag en 0 av 1-10 heh.. Och så efteråt skulle vi säga något som vi var bra på men jag kom inte på något bara för att jag var så himmlans sur! Men då fick jag kommentaren av Elsa att jag var duktig på att sitta kvar på den stegrande saken. Haha :))

Men drog ett STORT tjockt sträck över hela dagen, (Utom kvällen men bästa personer Emmahttp://eeocht.blogg.se/, Elsa och Lisa!!)


Jenniifer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: